آغاز فرایند حقوقی از سوی پاکستان برای استرداد نواز شریف از انگلیس

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، وزیر اطلاع رسانی پاکستان بیان نمود، اسلام آباد فرایند حقوقی را برای دستیابی به توافق استرداد با انگلیس به منظور بازگردادن نواز شریف به پاکستان آغاز کرده است.

آغاز فرایند حقوقی از سوی پاکستان برای استرداد نواز شریف از انگلیس

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اقدام پس از آن صورت گرفت که یکی از دادگاه های عالی پاکستان اوایل ماه جاری میلادی خاطرنشان کرد، نواز شریف، نخست وزیر پیشین این کشور که در تبعیدی خودخواسته در لندن به سر می برد، یک فراری حساب می شود و باید برای رویارویی با اتهامات فساد به کشور برگردانده شود.

شبلی فراز، وزیر اطلاع رسانی پاکستان گفت، این مسئولیت بر گردن مقام های انگلیس است که اجازه ندهند مجرمان محکوم شبیه به شریف در آنجا بمانند. شریف در یک پفراینده دیگر مربوط به 2018 و به اتهام پولشویی و فساد به هفت سال زندان محکوم شده است.

وی ادامه داد: ما برای استرداد نواز شریف تلاش خود را ادامه می دهیم.

پاکستان در حال حاضر توافق استرداد با انگلیس ندارد و در صورتیکه این اقدام انجام شود، فرایند مذکور شاید سال ها به طول بینجامد و با مقاومت شدیدی از سوی مجلس انگلیس روبرو شود.

حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز اکنون راهپیمایی هایی را در سراسر کشور به راه انداخته و خواستار برکناری عمران خان، نخست وزیر کنونی تا پایان ماه جاری میلادی شده و علت این اقدام را کشورداری نادرست و ناکامی در بهبود اوضاع اقتصادی کشور دانسته است.

عمران خان اما این درخواست ها را رد کرده و اپوزیسیون نیز وعده داده اند که در 2021 از مجلس و شوراهای ایالتی خارج می شوند تا انتخابات میان دوره ای زودهنگام برگزار شود. عمران خان می گوید، این انتخابات برگزار خواهد شد اما فقط برای کرسی هایی که اپوزیسیون آنها را خالی کرده اند.

تصمیم برای تلاش به منظور استرداد نواز شریف در حالی گرفته شده که وثیقه قرار داده شده برای وی منقضی شده و مقام های پاکستانی علیه وی قرار بازداشت صادر کرده اند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 702

به "آغاز فرایند حقوقی از سوی پاکستان برای استرداد نواز شریف از انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فرایند حقوقی از سوی پاکستان برای استرداد نواز شریف از انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید