آیا سرفه همراه با خلط از علائم کروناست؟

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، باشگاه خبرنگاران/ در پاسخ به این سوال که آیا سرفه همراه با خلط از علائم کروناست، گفت: هر نوع سرفه همراه خلط یا بدون خلط ممکن است از علائم ابتلا به کرونا باشد.

آیا سرفه همراه با خلط از علائم کروناست؟

اگر هیچ یک از علائم تنفسی از قبیل تب، سرفه یا آبریزش بینی را نداشتید نیازی به استفاده از ماسک های پزشکی را نخواهید داشت.

ماسک ها به تنهایی می توانند احساس نادرستی از حفاظت در برابر این ویروس دهند. حتی می توانند زمانی که به طرز صحیحی استفاده نشوند، منبع یک عفونت باشند.

ماسک ها باید تنها توسط کارکنان مراقبت های بهداشتی، افرادی که از بیماران مراقبت می نمایند، مبتلایان یا افرادی که علائمی مانند تب و سرفه دارند استفاده شوند.

حتما به یاد داشته باشید که قبل از دست زدن به ماسک دست های خود را با ژل حاوی الکل یا آب و صابون بشویید و از عدم داشتن پارگی در ماسک اطمینان حاصل کنید.

برای استفاده از ماسک حتما مطمئن شوید که کدام قسمت بالای ماسک واقع شده است؛ یعنی قسمت فلزی روی ماسک باید روی بینی شما قرار بگیرد و سپس قسمت داخلی ماسک که معمولا قسمت سفید رنگ است را تعیین کنید بعد از تمام این مراحل ماسک را روی صورت خود قرار دهید و در آخر نوار فلزی را فشار دهید یا گوشه اش را سفت کنید، تا شکل بینی را به خود بگیرد. ماسک را به گونه ای روی صورت خود تنظیم کنید تا دهان و چانه شما را بپوشاند. اطمینان حاصل کنید تا هیچ شکاف یا فضای خالی بین صورت شما و ماسک وجود نداشته باشد.

برای جلوگیری از آلودگی ماسک چه کنیم؟

برای جلوگیری از آلودگی ماسک ها، قسمت جلوی ماسک را در زمان استفاده لمس نکنید، اگر به صورت اتفاقی قسمت جلوی ماسک را لمس کردید حتما دستان خود را بشویید و یا ضدعفونی کنید.

چگونه ماسک را دربیاریم؟

برای خارج کردن ماسک، کش های آن را از پشت بدون اینکه قسمت جلویی ماسک را لمس نموده باشید، باز کنید و آن ها را از صورت خود دور نگهدارید. سپس ماسک آلوده را در سطل زباله دربسته ای بیندازید و دستان خود را تمیز کنید.

بسیار مهم است که ماسک را تنها یک بار بهره ببرید و به محض مرطوب شدن، آن را با یک ماسک جدید جایگزین کنید. به یاد داشته باشید بهترین راه محافظت در برابر ویروس کرونا شستشوی مداوم دست ها با ژل حاوی الکل یا آب و صابون است.

منبع: همگردی
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 155

به "آیا سرفه همراه با خلط از علائم کروناست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سرفه همراه با خلط از علائم کروناست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید