آیین نامه قبولی دستیاران پزشکی بدون شرکت در آزمون گواهینامه تدوین شد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت از تدوین آیین نامه اعلام قبولی بعضی از دستیاران دارای شرایط خاص به عنوان قبول شدگان آزمون گواهینامه بدون شرکت در این آزمون اطلاع داد.

آیین نامه قبولی دستیاران پزشکی بدون شرکت در آزمون گواهینامه تدوین شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، حمید اکبری قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به بعضی از شاخص هایی که بر مبنای آن ها تعدادی از دانشجویان دستیار بدون شرکت در آزمون گواهینامه طرح خود را شروع خواهند کرد؛ گفت: نمرات به دست آمده در آزمون های ارتقای دانشجویان در سال های قبل، تعداد دفعاتی که در سال های گذشته در آزمون های ارتقاء شرکت نموده و رد نشده اند و عملکرد درون بخشی دستیاران از جمله ملاک های مهمی است که جایگزین آزمون گواهینامه بعضی از دستیاران دارای شرایط خاص هستند، خواهد شد.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در مورد شاخص های آیین نامه اعلام قبولی بعضی از دستیاران دارای شرایط خاص به عنوان قبول شدگان آزمون گواهینامه، بدون شرکت در این آزمون، و زمان ابلاغ این آیین نامه، گفت: آیین نامه در حال گذراندن مراحل نهایی خود است تا پس از جمع بندی به تصویب نهایی رسیده و به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ گردد.

وی با اشاره به بعضی شاخص های دیده شده در این آیین نامه جهت پذیرش دستیاران در آزمون گواهی نامه بدون شرکت در آزمون، گفت: آن چه که در این زمینه مهم است نمرات به دست آمده در آزمون های ارتقای سال های قبل بوده و در این خصوص تعداد دفعاتی که این دسته از دانشجویان در سال های قبل در آزمون ارتقاء شرکت نموده و رد نشده اند، حائز اهمیت است.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت عملکرد درون بخشی را نیز از ملاک های بسیار مهم در این خصوص دانست.

اکبری از توافق میان معاونت آموزشی و معاونت درمان وزارت بهداشت در مورد ارایه ضریبی از کارانه به دستیاران فعال در خط درمان بیماران کرونایی اطلاع داد و توضیح داد: آن چه که مورد بحث میان معاونت آموزشی و معاونت درمان وزارت بهداشت است و بر سر آن توافق شده، این که خدمات رزیدنت هایی که در بخش های کرونایی ارایه خدمت می نمایند به نحوی دیده و حق الزحمه مناسب تری نسبت به خدماتی که ارایه می دهند در اختیارشان قرار گرفته گردد.

وی در خاتمه اعلام کرد: بر این اساس کار های قانونی این فرایند در حال اجرا است تا نسبت به خدماتی که ارایه می دهند ضریبی از کارانه در اختیارشان قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 481

به "آیین نامه قبولی دستیاران پزشکی بدون شرکت در آزمون گواهینامه تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین نامه قبولی دستیاران پزشکی بدون شرکت در آزمون گواهینامه تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید