ابراز تعجب مسکو از اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، وزارت خارجه روسیه در واکنش به ارزیابی منفی جوزپ بورل از سفرش به مسکو و تناقض آن با آنچه در این سفر گفته بود، ابراز تعجب کرد و اضافه نمود این ثابت می نماید چه کسی و چگونه در حال شکل دادن سیاست های اتحادیه اروپا در واقعیت است.

ابراز تعجب مسکو از اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا لحظه آخری از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه از ارزیابی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سفرش به مسکو ابراز تعجب کرد و گفت این سخنان با آنچه پیشتر گفته بود، متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری تاس، این وزارتخانه در واکنش به اظهارات بورل که روز یکشنبه منتشر شد، اعلام نمود: ما از ارزیابی بورل از سفرش به دلیل تضاد آن با اظهاراتی که در کنفرانس خبری در مسکو اعلام کرد، متعجب هستیم.

بنابر اعلام مسکو، بورل فرصت کافی داشت تا ارزیابی شخصی از سفرش خود را در کنفرانس خبری پایانی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه بیان کند و این کار را کرد.

وزارت خارجه روسیه اضافه نمود: طرف روسی درباره نتایج سفر در حضور بورل اظهارنظر کرد. هیچ کسی او را به لحاظ زمانی یا شکلی محدود نکرد. شاید مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توضیحاتی را به محض ورودش به بروکسل درباره چگونگی بیان تاکیدها دریافت کرد، اما در این مورد این فقط ثابت می نماید چه کسی و چگونه در حال شکل دادن سیاست های اتحادیه اروپا در واقعیت است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مطلبی درباره سفر خود به مسکو و آینده روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا که در وبسایت رسمی اتحادیه اروپا منتشر شده، نوشت: من تازه از سفر بسیار پیچیده به مسکو که طی آن درباره روابط روسیه و اتحادیه اروپا بحث شد، بازگشتم. این روابط برای چند سالی در سطح پایین بوده و حتی پس از تحولات اخیر که در ارتباط با مسموم، بازداشت و محکوم کردن الکسی ناوالنی بوده و همچنین بازداشت هزاران تظاهرات نماینده، وخیم تر شده است.

بورل افزود: هدف از این ماموریت ابراز مستقیم محکومیت شدید اتحادیه اروپا در قبال این حوادث و رسیدگی به این امور به وسیله دیپلماسی و آنالیز فرایند سریع وخیم شدن روابط با روسیه و همچنین یاری به آماده سازی مذاکرات شورای اروپا درباره روابط اتحادیه اروپا و روسیه بوده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه اعلام نمود: یک کنفرانس خبری تهاجمی و اخراج سه دیپلمات اروپایی در جریان دیدارم، نشان داد که مقامات روسیه نمی خواهند از این فرصت برای داشتن مذاکرات سازنده تر با اتحادیه اروپا استفاده نمایند.

وزارت خارجه روسیه روز آدینه و همزمان با سفر بورل به این کشور، اعلام نمود که مسکو سه دیپلمات آلمانی، لهستانی و سوئدی را که در تظاهرات غیرقانونی در حمایت از الکسی ناوالنی مشارکت داشتند اخراج نموده است.

الکسی ناوالنی، چهره غربگرای مخالف دولت روسیه اواخر ماه گذشته به محض ورود به فرودگاه مسکو از آلمان

بازداشت شد و در پی آن روسیه شاهد بعضی ناآرامی ها بوده است.

پیشتر هم دولت آلمان، روسیه را به مسموم کردن وی متهم نموده بود. در حالی که روسیه این ادعاها را رد و اعلام نمود آزمایش ناوالنی هیچ شواهدی از وجود سم در بدن او را نشان نداده است.

ناوالنی که در پفراینده ای موسوم به پفراینده روچر با مجازات تعلیقی روبرو بوده به علت از دست دادن حضور در چندین جلسه بازپرسی در لیست افراد تحت تعقیب دولت روسیه قرار گرفته بود و از 29 دسامبر 2020 به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در لیست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

او پیش تر به تحمل سه سال و نیم حبس محکوم شده بود و با توجه به گذراندن بخشی از آن در حبس خانگی، دو سال و هشت ماه دیگر را باید در حبس به سر ببرد. مقامات روسیه می گویند، ناوالنی با عدم گزارش موقعیت مکانی خود طی گذراندن حبس خانگی، قوانین را نقض نموده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 760

به "ابراز تعجب مسکو از اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تعجب مسکو از اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید