احتمال اصابت بقایای موشک چینی به مناطق مسکونی زمین کم است

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، منابع خبری می گویند اگرچه احتمال سقوط بقایای موشک چینی در مناطق مسکونی زمین وجود دارد، این احتمال کم است.

احتمال اصابت بقایای موشک چینی به مناطق مسکونی زمین کم است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع خبری گزارش داده اند احتمال سقوط بقایای موشک فضاپیمای چینی به مناطق مسکونی زمین کم است.

پایگاه یاهونیوز گزارش داده با آنکه محتمل است این موشک 21 تنی در مناطق مسکونی سقوط کند احتمال بیشتر این است که چنین اتفاقی رخ ندهد، زیرا بخش اعظم سطح زمین را آب تشکیل می دهد و بخش زیادی از زمین های موجود در کره زمین، بایر هستند.

یک کارشناس مسائل فضایی در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان گفت خطر ایجاد خسارت به دلیل سقوط این موشک، بسیار اندک است.

پیش بینی می گردد موشک 21 تنی لانگ مارچ 5 بی روز شنبه 8 ماه می (18 اردیبهشت) وارد جو زمین گردد. فرماندهی فضایی آمریکا گفته در حال رصد بقایای این موشک است.

پایگاه یاهونیوز گزارش داده هنوز تعیین نیست این موشک به کدام نقطه زمین اصابت خواهد نمود. محل دقیق سقوط اصابت بقایای این موشک، ساعاتی قبل از بازگشت به جو زمین تعیین خواهد شد.

جاناتان مک داول، یک اخترشناس در مرکز ستاره شناسی هاروارد-اسمیتسونیان به شبکه خبری سی ان ان گفت سرعت حرکت این موشک 18000 مایل در ساعت است که به معنی آن است که هر گونه تغییر کوچک در مدار آن در جهت حرکتش تغییر محسوس ایجاد خواهد نمود.

شبکه خبری رویترز گزارش داده بر اساس مدار فعلی این موشک می توان انتظار داشت بقایای آن در نیویورک، مادرید، پکن و حتی جنوب شیلی یا نیوزلند سقوط کند.

کارشناسان می گویند انتظار می رود بخش زیادی از این موشک به محض ورود به جو زمین سوخته و منهدم گردد اما محتمل است بخشی از بقایای آن به زمین برسد.

چن چند روز پیش بیان کرد اولین بخش ایستگاه فضایی خود را در مدار نزدیک زمین پرتاب نموده است. این موشک قرار بود در اقیانوس فرد بیاید اما از کنترل خارج شد و به سمت زمین حرکت می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 931

به "احتمال اصابت بقایای موشک چینی به مناطق مسکونی زمین کم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال اصابت بقایای موشک چینی به مناطق مسکونی زمین کم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید