استقبال مسکو از احتمال تمدید توافق ایران و آژانس انرژی اتمی

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین با انتشار پیامی توییتری به احتمال تمدید توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.

استقبال مسکو از احتمال تمدید توافق ایران و آژانس انرژی اتمی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در شهر وین در این خصوص نوشت: در صورتیکه حقیقت داشته باشد، گامی مثبت و لازم است. مشتاق مشاهده اعلام رسمی هستیم.

این در حالیست که پیشتر بعضی منابع مطلع اعلام نموده بودند که احتمال تمدید مشروط توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به مدت یک ماه وجود دارد.

توافق موقت و سه ماهه جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی روز 31 اردیبهشت به خاتمه رسید.

طبق این توافق، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان دسترسی به سایت های مهم هسته ای ایران را حفظ خواهند کرد اما پس از منقضی شدن توافق، در صورت عدم لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی، مقام های ایران بر اساس ضرب الاجل معین شده، دسترسی بازرسان را به سایت های مهم هسته ای قطع خواهند کرد و اطلاعاتی که در دوربین های آژانس ضبط شده و ایران آن را محفوظ نگه داشته، از بین خواهند برد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 959

به "استقبال مسکو از احتمال تمدید توافق ایران و آژانس انرژی اتمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال مسکو از احتمال تمدید توافق ایران و آژانس انرژی اتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید