افزایش فشار به دولت انگلیس جهت انتشار گزارش ضعف های نظام سلامت

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، درپی شیوع ویروس کرونا در انگلیس، دولت این کشور برای انتشار گزارشی از ضعف های نظام درمانی در مانور مواجهه با همه گیری آنفلوانزا در سال 2016، تحت فشار قرار گرفته است.

افزایش فشار به دولت انگلیس جهت انتشار گزارش ضعف های نظام سلامت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، درصورتی که دولت انگلیس گزارش مربوط به ضعف نظام درمانی در روبرو با شیوع بیماری ها را منتشر نکند ممکن است دادگاهی گردد.

به نوشته روزنامه گاردین، سال 2016 در بیمارستان های انگلیس مانور همه گیری بیماری آنفلوانزا برگزار گشت که نتایج آن نشان داد نظام درمانی این کشور قادر به روبروه با شیوع گسترده بیماری های واگیردار نیست.

موسی قریشی از پزشکان خدمات ملی سلامت انگلیس که عضو کمپین 5400 پزشک است، از دولت درخواست نموده گزارش مربوط به این مانور سه روزه را هرچه سریع تر منتشر کند.

این پزشک که نماینده وکلای یک شرکت مشاوره پزشکی است، تهدید نموده اگر دولت بدون دلیلی موجه از انتشار این گزارش خودداری کند، وکلای او این مسئله را به مقامات قضایی ارجاع خواهند داد.

قریشی می گوید انتشار این گزارش به میزان زیادی به سود جامعه خواهد بود زیرا در آن توصیه ها و تجربیاتی وجود دارد که به مبارزه با ویروس کرونا یاری خواهد نمود.

او گفت: داشتن بخش علمی و پزشکی پیروز در کشور به شفافیت، آنالیز های دقیق، همکاری و دخیل کردن جامعه بستگی دارد.

روزنامه تلگراف در این باره نوشته است، گزارش ضعف کادر درمانی انگلیس به قدری تکان دهنده است که دولت از انتشار آن اجتناب نموده است.

گاردین هفته گذشته به نقل از گروه مشاوران تهدیدات ویروسی تنفسی در نو ظهور نوشت، در این گزارش بر چهار احتیاج کلیدی نظام سلامت انگلیس تأکید شده است؛ از جمله تقویت ظرفیت وزارت بهداشت و بیمارستان ها برای مقابله با همه گیری های احتمالی.

حزب کارگر انگلیس سال ها بر لزوم تقویت نظام خدمات ملی سلامت انگلیس پافشاری نموده است اما پاسخ دولت به این درخواست ها، از دادن وعده درخصوص ساخت بیمارستان های جدید، فراتر نرفته است.

تا به امروز در انگلیس بیش از 148 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 20 هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 266

به "افزایش فشار به دولت انگلیس جهت انتشار گزارش ضعف های نظام سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فشار به دولت انگلیس جهت انتشار گزارش ضعف های نظام سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید