انتقاد عمران خان از تحریم ها علیه ایران

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، ایرنا نوشت: نخست وزیر پاکستان روز سه شنبه با تاکید بر ضرورت خاتمه یافتن تحریم ضدایرانی آمریکا، گفت: تحریم های آمریکا مانعی در راستا مبارزه ایران با ویروس کرونا است.

انتقاد عمران خان از تحریم ها علیه ایران

جهت دریافت خدمات اجرای پشت بام سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

رسانه های پاکستانی امروز این اظهارات را به نقل از عمران خان طی مصاحبه وی با خبرگزاری آسوشیتدپرس عنوان کردند.

عمران خان تاثیر شیوع ویروس کووید-19 و پیامدهای جدی آن بر اقتصاد کشورهای در حال توسعه را ویرانگر توصیف کرد و اضافه نمود،اقتصادهای ثروتمند دنیا باید آماده شوند تا بدهی کشورهای دارای مالی ضعیف و یا فقیر را ببخشند.

وی با اشاره به تاثیرات تحریم های آمریکایی علیه ایران،توضیح داد این تحریم ها توانایی ملت ایران برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا را تحت تاثیر قرار داده است.

نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه کرونا باعث افزایش فقر و گرسنگی در دنیا می گردد گفت که در صورت شیوع جدی کرونا در پاکستان، کوشش های دولت برای یاری به اقتصاد بیمار کشور دچار مشکل می گردد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه با انتقاد از اظهارات اخیر اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان و اتهامات وی مبنی بر حمایت اسلام آباد از طالبان در گذشته برای پیشبرد اهداف خود، گفت: سخنان غنی ناامید کننده است زیرا از زمان شروع دولت فعلی در پاکستان این کشور در زمینه توافق نامه صلح همکاری نموده است.

وی گفت:باید از کوشش های پاکستان در پیشبرد صلح قدردانی گردد.

عمران خان در ادامه با نگرانی از آنچه که برخورد فرقه گرایانه هند علیه مسلمانان خواند گفت شواهد نشان می دهد که مسئولان امنیتی و انتظامی درحوادث اخیر در دهلی از افراطی های هندو علیه مسلمانان پشتیبانی نموده اند.

وی حوادث اخیر در هند را به ظهور ناسیونالیسم هندو در این کشور تعبیر کرد و نسبت به پیامدهای خشونت آمیز در مرزهای پاکستان و هند نیز هشدار داد.

نخست وزیر پاکستان خان گفت:مسلمانان در هند طی دهه های اخیر متحمل بدترین خشونت ها از سوی افراطیون هندو بوده اند و از زمان شروع کار دولت فعلی هند به نخست وزیر نارندرا مودی و تصویب قوانین شهروندی، نگرانی نسبت به شرایط آنان بیشتر شده است.

310312

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 140

به "انتقاد عمران خان از تحریم ها علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد عمران خان از تحریم ها علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید