اولین واکنش سعودی ها به غنی سازی 60درصدی ایران

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، ایسنا نوشت: وزارت خارجه عربستان نسبت به افزایش سطح غنی سازی اورانیوم در ایران ابراز نگرانی کرد.

اولین واکنش سعودی ها به غنی سازی 60درصدی ایران

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه ای گفت که این کشور با نگرانی تحولات کنونی برنامه هسته ای ایران که آخرین آن ها افزایش سطح غنی سازی اورانیوم به 60 درصد است را دنبال می نماید و ادعا کرد: این امر را نمی توان برای استفاده در موارد مسالمت آمیز به شمار آورد.

در این بیانیه آمده است : عربستان از ایران می خواهد که با تشدید تنش مقابله کند و منجر به افزایش ناامنی و بی ثباتی در منطقه نگردد و با جدیت وارد مذاکرات کنونی گردد.

عربستان سعودی همچنین تاکید نموده است که برنامه هسته ای ایران باید در چارچوب خواسته های جامعه بین المللی و تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد و گفته است که این امر صلح و امنیت را در منطقه و دنیا محقق می نماید و انتشار سلاح کشتار جمعی را متوقف می نماید.

عربستان سعودی تاکید نموده است که جامعه بین المللی باید نگرانی های کشورهای منطقه نسبت به اقدامات ایران از جمله برنامه هسته ای را جدی بگیرد و به توافقی با تهران برسد که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 909

به "اولین واکنش سعودی ها به غنی سازی 60درصدی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین واکنش سعودی ها به غنی سازی 60درصدی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید