ایجاد نخستین جنین کامل موش از سلول های بنیادی

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، دانشمندان پیروز شدند یک جنین کامل موش با یک قلب تپنده را از سلول های بنیادی در آزمایشگاه ایجاد نمایند.

ایجاد نخستین جنین کامل موش از سلول های بنیادی

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ راوه بلاگ بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، یک مطالعه نو، جزئیات رشد تقریباً کامل یک جنین موش همراه با عضلات، رگ های خونی و یک قلب تپنده کوچک را که در یک آزمایشگاه از سلول های بنیادی رشد داده شده، شرح داده است.

این تحقیق پیچیده ترین ایجاد و پرورش جنین در یک ظرف آزمایشگاهی تا به امروز است که نوآوری های اساسی نوی را در راستا رشد اعضای بدن انسان در آزمایشگاه ارائه می دهد.

این مطالعه نو از دل آزمایشگاه تیسه (Thisse) در دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا بیرون آمده است. این دانشمندان به سرپرستی کریستین و برنارد تیسه سال ها در کوشش بوده اند تا راهی برای ایجاد جنین های زنده از سلول های بنیادی پیدا نمایند.

بدیهی است که ایجاد یک جنین در یک ظرف آزمایشگاهی از سلول های بنیادی روندی ساده نیست. چندین نوع مختلف از سلول های بنیادی مورد احتیاج است و سپس راهنمایی آن سلول ها به سمت یک ساختار سازمان یافته و صحیح در لحظات مناسب چالش برانگیز است.

این آزمایشگاه طی چند سال گذشته بر موانع مختلف غلبه نموده است و در ابتدا جنین گورخر ماهی را قبل از حرکت به سمت پستانداران پیچیده تر ایجاد نموده است.

کریستین تیسه شرح می دهد که این موفقیت شامل ایجاد اولین جنین پستاندار به این پیچیدگی است که تنها از سلول های بنیادی ساخته شده است.

وی گفت: ما راهی یافته ایم که به سلول های بنیادی برای آغاز رشد جنین دستور می دهد. در پاسخ به این دستورالعمل کنترل شده، سلول ها طی فرآیندی به جنین تبدیل می شوند. آنچه شگفت آور است این است که ما با این روش می توانیم انواع بافت هایی را که در یک جنین موش واقعی وجود دارد، ایجاد کنیم.

هدف اصلی این تحقیق، پرورش اندام های عملکردی انسان برای پیوند است. این مقاله نشان می دهد که این موفقیت نو با نشان دادن اینکه می توان به وسیله کنترل مناسب رشد سلول های بنیادی به سازماندهی بافتی پیچیده دست یافت، ما را به این هدف یک قدم نزدیکتر می نماید.

این مطالعه نو در مجله Nature Communications منتشر شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1004

به "ایجاد نخستین جنین کامل موش از سلول های بنیادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد نخستین جنین کامل موش از سلول های بنیادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید