تور دبی ارزان: باقری: توافق کردیم صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گگردده گردد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه در توئیتی با اشاره به رایزنی هایش با مقامات اماراتی در دبی نوشت: توافق کردیم صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گگردده گردد.

تور دبی ارزان: باقری: توافق کردیم صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گگردده گردد

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (چهارشنبه) سوم آذر ماه در امارات عربی متحده با انور قرقاش ملاقات و گفت وگو کرد، در توئیتی در این باره نوشت: در ادامه سفر به کشورهای منطقه، امروز در دبی، در نشست محبت آمیز و صمیمانه با دکتر انور قرقاش مشاور عالی سیاست خارجی جناب شیخ خلیفه بن زاید رئیس کشور امارات و خلیفه شاهین المرر وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات توافق کردیم تا صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گگردده گردد.

لازم به ذکر است سعید خطیب زاده درباره این سفر نیز به الجزیره گفته که باقری بعد از امارات عربی متحده به کویت سفر خواهد نمود.

منابع رسمی امارات، عصر امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انور محمد قرقاش مشاور دیپلماتیک رئیس امارات عربی متحده ملاقات نموده و خلیفه شاهین المرر وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات نیز در این ملاقات حضور داشته است.

وام در ادامه نوشت که در این ملاقات، روابط امارات عربی متحده و جمهوری اسلامی ایران مورد آنالیز قرار گرفته و دو طرف بر اهمیت توسعه این روابط بر اساس اصل حسن همجواری و احترام متقابل در چارچوب منافع مشترک، اقدام در راستای ثبات و شکوفایی بیشتر در منطقه و بعلاوه توسعه روابط مالی و تجاری تأکید نموده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه دوشنبه اول آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر یک هیأت اماراتی به تهران و روابط تهران و ابوظبی گفته بود: روابط ایران و امارات عربی متحده به رغم بعضی پرونده های اختلافی در سطح سیاسی و منطقه ای، با فهم مشترک و سیاست حسن همسایگی در راستا خوبی است. روابط تجاری و مالی به سطح قابل توجه و بی سابقه ای در چند ماه اخیر رسیده است.

وی اضافه نمود: طبیعی است این روابط خوب مالی، تجاری، سیاسی و دیپلماتیک، رفت و آمدهای دیپلماتیک را هم لازم و ضروری می نماید و اینها در دست انجام و طراحی است. (اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1234

به "تور دبی ارزان: باقری: توافق کردیم صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گگردده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: باقری: توافق کردیم صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گگردده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید