بیماری یابی کرونا در مازندران باید تقویت گردد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، دکتر گویا گفت: بیماری یابی کرونا و بازنگری در شیوه های تبلیغاتی برای جلوگیری از افزایش ورودی به بیمارستان های مازندران لازم است.

بیماری یابی کرونا در مازندران باید تقویت گردد

به گزارش خبرنگار از ،دکتر محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت واگیر وزارت بهداشت، در حاشیه بازدید و پایش از مراکز بهداشتی و درمانی رامسر بیماری یابی کرونا و بازنگری در تبلیغات با هدف کاهش ورودی بیمارستان های استان را امری ضروری دانست و گفت: بیماری یابی فعال باید نسبت به گذشته با جدیت بیشتری صورت بگیرد و تبلیغات محیطی باید بازنگری و بگونه ای گردد که مردم به بیمارستان مراجعه نکنند.

او با بیان اینکه قبلا رفتار دفاعی دربرابر ویروس کرونا داشتیم، اضافه نمود: از 12 فروردین سال جاری سیاست حمله به بیماری را در برنامه قرار دادیم و با غربالگری و شناسایی، بیماری یابی افراد مبتلا و اطرافیانشان را آغاز کردیم.

دکتر گویا با قدردانی از جهادگران مبارزه با کرونا به اقدام ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تهیه طرح ابتکاری جدول تحلیل تخصصی 14 روزه فرایند بستری و مرگ بیماران کرونا ،گفت: این طرح که از مازندران آغاز شده است الگویی برای کل کشور خواهد بود.

او اضافه نمود: پس از تقسیم تعداد بستری 14 روز گذشته بر 100 هزار نفر و تعداد مرگ 14 روز گذشته بر یک میلیون نفر اگر عدد به دست آمده بالای 5 باشد شرایط قرمز و نگران کننده مطرح می گردد که باید با تغییر رفتار، شیوع ویروس را کنترل کرد که شهرستان رامسر درحال حاضر روی مرز این عدد قرار داد درحالی که شهرهایی، چون آمل بالای 35 است.

دکتر گویا گفت: بیماری یابی، درمان سرپایی برای جلوگیری از تجمع در بیمارستان، ایجاد شرایط لازم برای کاهش زمان حضور بیمار در بیمارستان، مراقبت جدی از بیمار برای جلوگیری از انتقال به آی سی یو، درمان حرفه ای برای جلوگیری از نصب ونتیلاتور به بیمار و اقدامات تیمی برای جلوگیری از فوت، شش سیاستی است که برای بیماران کرونایی مورد تاکید است.

دکتر محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه آزمایشگاه تشخیصی تست های کرونا باید در غرب مازندران ایجاد گردد گفت: اینکه تست های کرونا روزانه از رامسر تا ساری منتقل گردد یک مشکل جدی است که باید اتخاذ تدبیری زمان جواب دهی تست ها به کمترین زمان کاهش یابد.

او در بخش دیگر این بازدید در نشست با اعضای ستاد کرونا رامسر با بیان اینکه بسیاری از بیمارستان های کشور و استان را پایش و آنالیز نموده است، اضافه نمود: بیمارستانی به خوبی بیمارستان رامسر ندیدم چراکه در حوزه های کمی و کیفی بسیار پیروز و حرفه ای عمل شده است.

رییس مرکز مدیریت واگیر وزارت بهداشت گفت: با توجه به توریست پذیر بودن رامسر باید امکانات آن تقویت گردد و به هیچ وجه اجازه ندهیم پرسنل خسته شوند.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 459

به "بیماری یابی کرونا در مازندران باید تقویت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری یابی کرونا در مازندران باید تقویت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید