تأیید نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا با منشأنامعلوم در آمریکا

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، برای نخستین بار آزمایش کرونا یک شهروند آمریکایی در حالی مثبت اعلام شد که این فرد هیچگونه سفر و یا ترددی در محلهای آلوده به این ویروس نداشته و با هیچ فرد آلوده ای نیز در تماس نبوده است.

تأیید نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا با منشأنامعلوم در آمریکا

در همین ارتباط، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) آمریکا گفت این بیمار که ساکن ایالت کالیفرنیا است، به هیچکدام از محلهایی که گفته می شود به ویروس کرونا آلوده هستند، سفر نکرده است.

این بدان معناست که ابتلای این فرد به ویروس کرونا نخستین مورد از شیوع جمعی این ویروس است.

این فرد مبتلا که ساکن بخش سولانا در ایالت کالیفرنیا است، هفته گذشته در مرکز درمانی یوسی دیویس بستری شد اما تا روز یکشنبه تحت آزمایش کرونا قرار نگرفت.

طبق یک نامه ارسالی از سوی کارکنان این مرکز درمانی که به دست شبکه سی ان ان رسیده است، این بیمار فاقد معیارهای مورد نظر CDC برای انجام این آزمایش بود!

در همین ارتباط، دکتر دِین بلومبرگ متخصص بیماریهای عفونی در مرکز درمانی یوسی دیویس گفت که ماهیت مرموز این مورد ابتلا، حائز اهمیت است. وی در این باره گفت: این نشان می دهد که ویروس در فضای بیرونی و در میان مردم است و همچنین به این معناست که همه در خطرند. ما نمی دانیم که چه کسی احتمالاً ناقل این بیماری است. ما نمی دانیم که از چه کسی این بیماری را خواهیم گرفت.

با این حال دکتر بلومبرگ در ادامه اضافه نمود که ما باید بدانیم این ویروس بسیار جدید است و اینکه هیچیک از ما در برابر آن ایمن نیستیم. بنابراین هرکسی که در معرض آن قرار بگیرد، با خطر بالای ابتلا به این ویروس روبروست.

گفتنی است که آلکس آزار وزیر بهداشت آمریکا نیز از ثبت 60 مورد ابتلای قطعی به ویروس جدید کرونا در خاک این کشور خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 115

به "تأیید نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا با منشأنامعلوم در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأیید نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا با منشأنامعلوم در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید