تایوان: کشورهای اروپایی در پروژه زیردریایی به ما یاری می نمایند

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، وزارت دفاع تایوان در اعتراف بی سابقه ای که یاری در برنامه زیردریایی این کشور فقط از سوی آمریکا صورت نمی گیرد، اعلام نمود، کشورهای اروپایی هم در حال یاری کردن به این پروژه زیردریایی تایوان هستند.

تایوان: کشورهای اروپایی در پروژه زیردریایی به ما یاری می نمایند

با ما سفر کنید و با تور بهار اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان که از سوی چین قلمروی این کشور محسوب می شود سال هاست که برای نوسازی نیروی زیردریایی خود کوشش می نماید چراکه قدمت بعضی از زیردریایی هایش به جنگ دوم جهانی باز می شود. این ناوگان با ناوگان زیردریایی چین که شامل ناوهایی با قابلیت پرتاب تسلیحات اتمی است، قابل رقابت نیست.

دولت آمریکا در سال 2018 به کمپانی های این کشور برای شرکت در این برنامه چراغ سبز نشان داد که اقدامی در راستای یاری به تایوان برای تضمین تهیه قطعات اصلی است اما هنوز معین نیست که آیا این کمپانی ها در چنین برنامه ای شرکت می نمایند یا خیر.

وزارت دفاع تایوان روز آدینه در بیانیه ای گزارش نشنال اینترست آمریکا را رد کرد که خبرهایی را از تایوان مربوط به سال 2019 نقل نموده بود مبنی بر اینکه کره شمالی نیز در حال تبادل نظر برای یاری به تایوان در پروژه زیردریایی است.

این وزارتخانه بدون ذکر جزئیات اظهار داشت: در برنامه توسعه زیردریایی های تایوان، هرگز اجازه همکاری با کره شمالی داده نشده، نمی شود و داده هم نخواهد شد و در عوض، تمامی یاری ها از جانب کشورهای اروپایی و آمریکا است.

دو زیردریایی فعال از چهار زیردریایی تایوان در دهه 1980 در هلند ساخته شده است.

فرانسه نیز جنگنده و ناوچه به تایوان فروخته است. تایوان نیز سال گذشته میلادی گفته بود که به دنبال خرید تجهیزات از فرانسه به منظور ارتقای سیستم تداخل موشکی کشتی هاست.

وزیر دفاع تایوان ماه گذشته میلادی اعلام نموده بود که آمریکا صادرات فناوری حساس برای تجهیز یگان زیردریایی را تایید نموده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 864

به "تایوان: کشورهای اروپایی در پروژه زیردریایی به ما یاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان: کشورهای اروپایی در پروژه زیردریایی به ما یاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید