ترکیه و روسیه بر سر جزئیات آتش بس ادلب توافق کردند

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، وزیر دفاع ترکیه روز پنجشنبه از توافق مسکو و آنکارا بر سر جزئیات توافق آتش بس ادلب خبر داده است.

ترکیه و روسیه بر سر جزئیات آتش بس ادلب توافق کردند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه امروز آدینه گفته آنکارا و مسکو بر سر جزئیات آتش بس در شمال غرب سوریه به توافق دست پیدا نموده اند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد ترکیه و روسیه توافق نموده اند برای نظارت بر آتش بس در استان ادلب سوریه مراکز مشترک هماهنگی تشکیل دهند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هفته گذشته با برقراری آتش بس در ادلب توافق کردند. دو طرف بر سر نظارت روی کریدور امنیتی در طول بزرگراه M4 نیز توافق کردند.

یک هیئت نظامی روسیه هفته جاری در آنکارا برای انجام هماهنگی های لازم جهت اجرای مفاد این توافق آتش بس به آنکارا سفر کرد.

حلوصی آکار درباره اجرای گشت زنی های مشترک ترکیه و سوریه که جزو مفاد توافق آتش بس بود گفت: گشت زنی های مشترک از 15 مارس شروع خواهند شد.

وزارت دفاع ترکیه امروز (آدینه) با صدور بیانیه ای اعلام نموده بود مذاکرات با هیأت نظامی روسی درباره ادلب، در فضایی مثبت و سازنده ادامه یافته است.

این بیانیه همچنین به ارائه آماری از نتایج عملیات های نظامی ترکیه پرداخت. بر این اساس 155 عنصر مسلح طی ماه گذشته در جرین عملیات جشمه صلح در شمال سوریه از پای درآمدند.

به نوشته آناتولی، وزارت دفاع ترکیه گفت در جریان پاکسازی ارتش و نیروهای مسلح از اعضای جنبش فتح الله گولن - واعظ و اپوزیسیون آمریکانشین دولت ترکیه - 19075 نظامی از زمان وقوع کودتای نافرجام اخراج شده و 5181 نظامی نیز در محاکمه هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 153

به "ترکیه و روسیه بر سر جزئیات آتش بس ادلب توافق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه و روسیه بر سر جزئیات آتش بس ادلب توافق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید