تسویه پاداش سرانجام خدمت فرهنگیان بازنشسته تا سرانجام شهریور، اعلام جزییات آزمون استخدامی تا 15روز

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کوشش می کنیم تا قبل از خاتمه شهریور پاداش خاتمه خدمت بازنشستگان را تسویه کنیم گفت: امروز بخش قابل توجهی از بودجه از سوی سازمان برنامه تخصیص یافته و امیدواریم مابقی هم به زودی در اختیار ما قرار بگیرد.

تسویه پاداش سرانجام خدمت فرهنگیان بازنشسته تا سرانجام شهریور، اعلام جزییات آزمون استخدامی تا 15روز

به گزارش خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی در نشست خبری اش با اصحاب رسانه با اشاره به بعضی اقدامات تحولی و برنامه های این وزارتخانه در سال تحصیلی پیش رو، از پذیرش 20 هزار نفر به وسیله کنکور سراسری در امسال اطلاع داد و گفت: 28 هزار مجوز به وسیله ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و در قالب آزمون استخدامی که یکی دوهفته آینده جزئیاتش اعلام می گردد در اختیار ما قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: 25 هزار مجوز تبدیل شرایط و جذب آموزشیاران نهضتی، مربیان پیش دبستانی و حق التدریس ها را خواهیم داشت و البته موظفیم تا سرانجام برنامه ششم توسعه همه این افراد را جذب کنیم. با جذب 73 هزار نفر امسال یکی از درخشان ترین سال ها در تامین نیروی انسانی مورد احتیاج است.

مجوز آموزش و پرورش برای جذب 8000 مربی تربیتی

حاجی میرزایی با بیان اینکه مجوز جذب 8000 مربی امور تربیتی داریم که کم سابقه است گفت: 100 میلیارد تومان نیز برای تجهیز هنرستان ها اختصاص یافته است که گام خوبی برای حمایت از هنرستان ها بوده است. در بودجه امسال 400 میلیارد تومان برای این کار پیش بینی شده و کوشش ما توسعه آموزش های مهارتی است.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح خواندن و نوشتن در بعضی مدارس ابتدایی اظهار کرد: طرح آجر به آجر نیز یکی دیگر از برنامه های تحولی ماست و سرمایه های خرد را برای مدرسه سازی مورد هدف قرار داده است.

سود سال 98 صندوق ذخیره بین اعضای فرهنگی توزیع می گردد

واگذاری بعضی هلدینگ های صندوق به بازار سرمایه و بورس

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بعضی برنامه های مالی این وزارتخانه گفت: در ماه های اخیر 440 میلیارد تومان از مطالبات دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان وصول شد. همچنین برنامه ریزی شد تا سود سال 98 در بین اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان توزیع گردد.

وی اضافه نمود: برای محاسبه ارزش اضافه نموده حاصل از دارایی های آنها برنامه ریزی های لازم در حال اجرا است. برای واگذاری هلدینگ های پتروشیمی و انرژی صندوق ذخیره در بازار سرمایه و بورس نیز تصمیم گیری شده و مقدمات اجرایی در حال اجرا است.

حاجی میرزایی با اشاره به مولدسازی دارایی های آموزش و پرورش گفت: در این زمینه با تنگناهای قانونی روبرو بودیم که مسیرها شناسایی و 95 نقطه معین شده که امیدواریم به سرعت اینکار با برطرف موانع قانونی میسر گردد.

وی ادامه داد: در حوزه بهره وری منابع اقداماتی در دستور کار است که به انجام خواهد رسید.

تدوین سند آموزش بهداشت جنسی دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش درباره تربیت جنسی بچه ها و نوجوانان نیز گفت: وظیفه ای از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت بهداشت برای تدوین سند آموزش بهداشت جنسی به ما محول شد. در این سند آموزش برای معلمان و خانواده های در آستانه ازدواج و برای دانش آموزانی که در سنین بالاتر هستند پیش بینی و کوشش شده آگاهی های لازم به وسیله معلمان ارائه گردد. پیش نویس طرح آماده شده و امیدواریم در آینده نزدیک در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بگیرد.

برای رتبه بندی تابع قانونیم

وی درباره ارسال لایحه رتبه بندی معلمان نیز اظهار کرد: رتبه بندی یعنی اینکه معلمان متناسب با صلاحیت های حرفه ای و تخصصی طبقه بندی شوند و آنها که صلاحیت حرفه ای شان بالاتر است در رتبه های بالاتر قرار بگیرند. در مهرماه 98 چون در قانون بودجه مبلغی برای این کار منظور شده بود با هماهنگی مجلس رتبه بندی در رتبه های پنج گانه انجام شد.

حاجی میرزایی اضافه نمود: همان موقع بعضی نمایندگان مجلس تاکید داشتند این کار احتیاجمند لایحه است اما کمیسیون تلفیق تفسیر دولت را پذیرفت. درعین حال تابع قانون هستیم و اگر قانونگذاران تشخیص دادند باید کاری را انجام دهیم حتما آن را انجام خواهیم داد.

برای اجرای بخشنامه تعارض منافع استثنایی قائل نمی شویم

شرایط 5 نفر به زودی معین می گردد

به گزارش خبرنگاران، وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای بخشنامه تعارض منافع اظهار کرد: در مدیریت تعارض منافع هیچ استثنایی نداریم و در همه سطوح اعمال می گردد. در بخشنامه قید شده که چه مشاغلی را شامل می گردد. در شناسایی صورت گرفته در طبقه اول 225 نفر در کل کشور شناسایی شده اند که مشخص تکلیف می گردد. افرادی که بنده درباره آنها حکم صادر می کنم کمتر از 5 نفر است که در روزهای آینده مشخص تکلیف خواهد شد. جدی هستیم و استثنایی در این باره قائل نمی شویم.

درج شهریه مدارس غیردولتی در سایت آموزش و پرورش

وی همچنین درباره شهریه مدارس غیردولتی گفت: از خانواده ها درخواست می کنم توجه داشته باشند که شهریه مصوب مدارس غیردولتی در سایت های آموزش و پرورش درج شده و اگر مدرسه ای بالاتر از این میزان را درخواست می نماید باید به مراجع نظارتی مناطق گزارش نمایند.

وزیر آموزش و پرورش درباره مسکن فرهنگیان نیز اظهار کرد: ما برای مسکن فرهنگیان گام های بزرگی برداشتیم و افراد واجد شرایط شناسایی شدند. تا به امروز 75 هزار نفر از این افراد واجد شرایط تایید شده اند و واحدهای آپارتمانی برای 20 هزار نفر معین شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 487

به "تسویه پاداش سرانجام خدمت فرهنگیان بازنشسته تا سرانجام شهریور، اعلام جزییات آزمون استخدامی تا 15روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسویه پاداش سرانجام خدمت فرهنگیان بازنشسته تا سرانجام شهریور، اعلام جزییات آزمون استخدامی تا 15روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید