جهاد دانشگاهی اقدامات موثری در زمان تحریم انجام داد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، خبرنگاران/گلستان مدیرکل راهبری و پژوهش معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی به همراه سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دیدار و گفت وگو کردند.

جهاد دانشگاهی اقدامات موثری در زمان تحریم انجام داد

عبدالرضا حاجیلری؛ مدیرکل راهبری و پژوهش معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی در این دیدار با اشاره به اینکه تحریم ها همیشه برای جهاد دانشگاهی یک فرصت بوده است، گفت: 31 طرح فناورانه توسط جهاد دانشگاهی در سطح کشور در دست اجرا است.

وی با اشاره به قطار ملی که اخیراً در کشور افتتاح شده است، افزود: ساخت سیستم رانش این قطار که نبض کنترل کننده آن محسوب می شود، از دستاوردهای جهاد دانشگاهی است.

حاجیلری گفت: گلستان از نظر جمعیت و وسعت جایگاه خوبی دارد و ظرفیت های بی شماری در بخش کشاورزی آن وجود دارد. در گلستان با وجود داشتن این ظرفیت های خوب، متأسفانه هنوز اقدامات کافی انجام نشده است.

مدیرکل راهبری و پژوهش معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی شرح داد: جهاد دانشگاهی در کشور اقدامات مهمی خصوصاً در حوزه کشاورزی انجام داده و این نهاد می تواند متناسب با ظرفیت های هر استان، ورود پیدا کند. دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ظرفیت های خوبی دارد و آمادگی این را داریم که بین این دو مجموعه تعامل بیشتری شکل بگیرد.

علی نجفی نژاد؛ رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز در این دیدار گفت: جهاد دانشگاهی عضوی از خانواده آموزش عالی کشور است که ظرفیت های بی شماری دارد و قرار دریافت جهاد دانشگاهی در کنار ما قطعاً ثمرات و فوایدی زیادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پیشرفت اتفاق نمی افتاد مگر اینکه ارتباطات برقرار شود، گفت: جزیره ای کار کردن فایده ای ندارد و باید در کنار یکدیگر به فکر توسعه استان باشیم.

نجفی نژاد بیان نمود: جهاد دانشگاهی اقدامات بسیار مؤثری در زمینه های مختلف در زمان تحریم ها انجام داده است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان شرح داد: ما با همکاری هم می توانیم به قطب علمی و فناوری در حوزه کشاورزی منابع طبیعی در کشور تبدیل شویم.

ابراهیم شهبازی؛ سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر سازمان دانشجویان، خبرگزاری خبرنگاران و ایکنا و سازمان انتشارات در استان فعال هستند و این مجموعه ها می توانند در دانشگاه منابع طبیعی گرگان حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اساس کار ما دانشجویی و تربیت دانشجو است، بیان نمود: در قسمت های پژوهش و تجاری سازی و تولید محصول دانش بنیان می توانیم از ظرفیت های نیروی دانشجویی در جهاد دانشگاهی استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 954

به "جهاد دانشگاهی اقدامات موثری در زمان تحریم انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهاد دانشگاهی اقدامات موثری در زمان تحریم انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید