حکومت نظامی و قطعی اینترنت در کشمیر در اولین سالگرد لغو خودمختاری

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، دولت هند در اولین سالگرد لغو خودمختاری ایالت جامو و کشمیر، در سرینگر پایتخت کشمیر مقررات حکومت نظامی 48 ساعته وضع و دسترسی به اینترنت را به شدت محدود کرد.

حکومت نظامی و قطعی اینترنت در کشمیر در اولین سالگرد لغو خودمختاری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های هندی و بین المللی اطلاع دادندt دولت هند در اولین سالگرد لغو شرایط خودمختاری ایالت جامو و کشمیر دست به تدارکات سختگیرانه از قبیل وضع مقررات حکومت نظامی زده است.

بنا بر گزارش بلومبرگ، در آستانه اولین سالگرد لغو خودمختاری ایالت جامو و کشمیر توسط دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند، محدودیت های شدیدی روی رفت و آمدها و همچنین دسترسی به اینترنت در کشمیر اعمال شده است.

دولت هند در سرینگر پایتخت کشمیر برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه (امروز و فردا) مقررات حکومت نظامی و منع آمد و شد وضع نموده است.

طبق گزارش رسانه های هند از قبیل هندوستان تایمز، مقررات حکومت نظامی از بیم برگزاری اعتراضات و تظاهرات خشونت آمیز علیه لغو شرایط خودمختاری کشمیر اعمال شده است.

وزیر کشور هند چهاردهم مرداد ماه سال 1398 در مجلس این کشور از لغو شرایط خودمختاری ایالت جامو و کشمیر و خاتمه دادن به بند 370 قانون اساسی هند اطلاع داد و نخست وزیر هند هم با ادعای اینکه تغییر شرایط قانونی در کشمیر، این منطقه را از تروریسم و جدایی طلبی آزاد می نماید، دستورالعمل لغو خودمختاری این منطقه را امضا کرد.

به دنبال این اقدام و آغاز اعتراضات در کشمیر، نیروهای امنیتی و پلیس هند ضمن سرکوب اعتراضات، رهبران کشمیر از قبیل محبوبه مفتی سر وزیر سابق کشمیر را دستگیر کردند و وی همچنان در زندان است.

دولت هند سال گذشته علاوه بر لغو خودمختاری هفت دهه ای کشمیر، یک قانون موسوم به قانون شهفرایندی را تصویب کرد که به موجب آن، مهاجران مسلمان را از کسب تابعیت این کشور محروم می نماید.

طبق این قانون، هندوها، بودایی ها، سیک ها، مسیحیان و اقلیت های مذهبی دیگر که پیش از 31 دسمبر سال 2014 از افغانستان، پاکستان و و سایر کشورها به هند فرار کردند، می توانند تابعیت این کشور را بگیرند ولی مسلمان ها این حق را ندارند و غیر هندی به شمار می فرایند.

اقدامات جنجالی دولت نارندرا مودی به تشدید تنش ها با پاکستان منجر شده و اخیرا عمران خان نخست وزیر پاکستان در این باره گفت: اتفاق هایی که برای مسلمانان هند می افتد، همانند نسل کشی یهودیان در دوران آلمان نازی است (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 454

به "حکومت نظامی و قطعی اینترنت در کشمیر در اولین سالگرد لغو خودمختاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکومت نظامی و قطعی اینترنت در کشمیر در اولین سالگرد لغو خودمختاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید