خبرنگاران آمریکا ، کوبا را از فهرست دریافت یاری خارج کرد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، تهران- خبرنگاران- آمریکا برخلاف درخواست نهادهای بین الملل برای کاهش تحریم ها و محاصره مالی، کوبا را از فهرست دریافت کنندگان یاری خارج نموده است.

خبرنگاران آمریکا ، کوبا را از فهرست دریافت یاری خارج کرد

به گزارش پرنسا لاتینا خبرگزاری دولتی کوبا ، به رغم شیوع ویروس همه گیری کرونا، دولت آمریکا همچنان به سیاست های محاصره اقتصادی، اقتصادی، تجاری و بهداشتی علیه کوبا اصرار دارد.

در همین رابطه واشنگتن، کوبا را از فهرست 106 کشور دریافت کننده یاری به ارزش 508 میلیون دلار حذف کرد.

خروج کوبا از لیست کشورهای دریافت کننده یاری توسط وزارت امور خارجه آمریکا و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) اعلام شد.

همچنین در سندی دیگر که توسط وزارت خزانه داری آمریکا صادر شده است، حفظ سیاست های تحریم و اعمال محدودیت های شدید علیه کوبا بدون در نظر دریافت شرایط سخت فعلی (بیماری کووید 19) اعلام شده است.

به دنبال شیوع ویروس همه گیری کرونا، شمار زیادی از نهادها و مقام های دنیا، خواهان کاهش و تعلیق تحریم های ایالات متحده بر کوبا همسایه جنوبی خود در منطقه آمریکای لاتین شده اند.

میشل باشله کمیسیونر حقوق بشری اتحادیه اروپا، خواهان تعلیق تحریم های کوبا شده و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی این نهاد گفته است که دستکم تحریم ها نباید شامل خرید و صادرات یاری های انساندوستانه باشد.

نستور ماریمون رییس بخش روابط بین الملل وزارت بهداشت کوبا گفت: این تحریم ها در دوره همه گیری این ویروس و بیماری، ستمگرانه تر از دوره های دیگر است و اثرات زیانبار بیشتری دارد.

ماریمون می گوید: هر چند ممکن است محدودیت های اعمال شده از سوی واشنگتن، مانع از تهیه و تحویل کالاهای پزشکی و دارویی نشود، اما فرایند این کار را بشدت سخت و پیچیده می سازد.

برای نمونه دولت کوبا اعلان نموده است که اخیرا تحویل محموله اهدایی جک ما بنیانگذار شرکت عظیم چینی تجارت الکترونیک علی بابا شامل ماسک، کیت های تست و دستگاه های تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) به این جزیره آمریکای لاتین به علت تحریم های واشنگتن، ممکن نشد.

به ادعای مایکل کوزاک مدیرکل وزارت امور خارجه آمریکا در امور آمریکای لاتین، هدف از اعمال این تحریم ها از سال 1962، جلوگیری از تامین امکانات برای دولت فیدل کاسترو (رهبر وقت کوبا) برای نقض احتاقتصادی حقوق بشر و مداخله در امور کشورهای دیگر این منطقه بوده که به صورت غیرمستقیم به ونزوئلا اشاره دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 244

به "خبرنگاران آمریکا ، کوبا را از فهرست دریافت یاری خارج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا ، کوبا را از فهرست دریافت یاری خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید