خبرنگاران خطای رییس و معاون بهزیستی شاهین شهر محرز است

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، اصفهان- خبرنگاران- مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: خطای رییس و معاون اداره بهزیستی شاهین شهر در برخورد با بچه ها کار در این اداره محرز است و حکم به برکناری آنان داده شد.

خبرنگاران خطای رییس و معاون بهزیستی شاهین شهر محرز است

به گزارش خبرنگاران، انتشار خبری در شبکه های اجتماعی مبنی بر حبس شماری کودک کار جمع آوری شده در زیرزمین اداره بهزیستی شاهین شهر در رسانه های داخلی و خارجی بازتاب گسترده ای یافت به گونه ای که مدیرکل بهزیستی استان در واکنش به انتشار این اخبار از حضور تیم بازرسی در شاهین شهر اطلاع داد تا ابعاد موضوع را آنالیز کند و در صورت اثبات، براساس قانون به آن رسیدگی گردد؛ وی سپس با عذرخواهی از مردم و بچه های که این اتفاق برای آنها افتاده گفت که این قول را به مردم می دهم که با متخلف یا متخلفان به طور جدی برخورد کنیم.

مرضیه فرشاد مدیر کل بهزیستی استان اصفهان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت که نتایج آنالیز های اولیه تیم بازرسی بهزیستی استان در خصوص ماجرای بهزیستی شاهین شهر، نشان داد که این اتفاق در یک فرآیند غیرکارشناسی در مجموعه بهزیستی شاهین شهر اجرا شده است.

وی با بیان اینکه خطای رییس و معاون بهزیستی شاهین شهر پس از بازرسی ها محرز است ادامه داد: تصمیمات غیر کارشناسی در بهزیستی شاهین شهر در ساعات پایانی پنجشنبه شب هفته گذشته گرفته شده و همه جوانب کار در آن مورد توجه قرار گرفته نشده است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: آنالیز دقیق ماجرا و تکمیل اطلاعات توسط تیم بازرسی این اداره کل در حال اجرا است و نتایج دقیق این موضوع به زودی اطلاع رسانی خواهد شد و با خاطیان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

هر چند آمار دقیقی از تعداد بچه ها کار در استان اصفهان وجود ندارد اما گفته می گردد حدود 800 کودک کار در استان وجود دارد.

طبق تعریف کنوانسیون بین المللی حقوق کودک، بچه ها کار به بچه ها زیر 18 سال اطلاق می گردد که تحت هر شرایطی از جمله به اجبار، رضایت، توسط خانواده یا مافیا به کار گرفته می شوند و به واسطه آن امرارمعاش می نمایند.

براساس قوانین ایران، کار کردن بچه ها زیر 15 سال ممنوع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 499

به "خبرنگاران خطای رییس و معاون بهزیستی شاهین شهر محرز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خطای رییس و معاون بهزیستی شاهین شهر محرز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید