خبرنگاران خلیل زاده: سفر سعادتمند به ایتالیا قهرمانی را از استقلال گرفت

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، تهران- خبرنگاران- رییس هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: سفر بی فایده احمد سعادتمند مدیرعامل سابق استقلال به ایتالیا قهرمانی جام حذفی را از استقلال گرفت و ضربه بزرگی به تیم زد.

خبرنگاران خلیل زاده: سفر سعادتمند به ایتالیا قهرمانی را از استقلال گرفت

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، اسماعیل خلیل زاده که دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی حضور پیدا نموده بود با اشاره محکومیت باشگاه استقلال در پرونده شکایت آندره آ استراماچونی گفت: این حکم چند روز پیش به دست ما رسید و یک میلیون و سیصد هزار یورو علاوه بر پنج درصد دیرکرد محکوم شدیم.

وی اضافه نمود: استراماچونی از استقلال 200 هزار یورو دریافتی داشت. 13 آذرماه من 100 هزار یورو به حساب او در پراگ واریز کردم که 15 آذرماه این پول برگشت خورد.

رییس هیات مدیره باشگاه استقلال اظهار داشت: قرارداد دو ساله به مبلغ یک میلیون و 500 هزار یورو بعلاوه دستیارانش بود و قرار شد هر طرفی از قرارداد خواستار فسخ باشد 20 درصد جریمه بدهد.

خلیل زاده گفت: در مجموع مبلغی که استرا از استقلال درخواست نموده یک میلیون و 600 هزار یورو بود. ما دست نوشته استراماچونی را داریم که نوشته بود یک سال از قرارداد من را کم کنید و تنها حقوق سه ماه را به من پرداخت کنید. البته پس از جدایی هم 160 هزار یورو به حساب او واریز کردیم.

وی تاکید نمود: ما مجبور شدیم با یاری وزیر 160 هزار یورو به حساب استرا در ایتالیا واریز کنیم. اسناد این واریزی را نیز داریم.

وی گفت: مدیرعامل وقت استقلال هیچ گونه مشورتی در قرارداد با ما نکرد. زمانی که من فهمیده بودم این دفاعیه ارسال شده بود. در دفاعیه هم خیلی از مسائل ذکر نشده بود. رای صادر شده با قرارداد ما با استقلال همخوانی ندارد.

خلیل زاده گفت: ما در کوشش هستیم تا مدارک را به دادگاه عالی ورزش برسانیم. تمام قرارداد ما با استرا مانند آینه شفاف است. در کوشش هستیم این مبلغ را کم کنیم.

وی در مورد سفر احمد سعادتمند به ایتالیا برای مذاکره با استراماچونی اظهار داشت: قرار بر این نبود که سعادتمند برود و با او قرارداد ببندد.

وی گفت: الان آماده هستیم مبلغی را که محکوم شده ایم، پرداخت کنیم اما آن موقع محکومیتی نداشتیم. سعادتمند به من گفت که در صورت نرفتن او به ایتالیا استقلال بیش از دو میلیون یورو محکوم می گردد و تنها یک هفته زمان دارد. در پاسخ گفتم که سفر در این مقطع حاشیه خواهد داشت اما هیات مدیره تصویب کرد که اگر قرار است بار اقتصادی از استقلال برداشته گردد این سفر مانعی ندارد. اما در مجموع این سفر برای استقلال مشکل ساز شد.

خلیل زاده اضافه نمود: سعادتمند گفت که یکبار استرا را با واسطه و یکبار بدون واسطه دیده اما ظاهراً هیچ جلسه ای بین سعادتمند و استراماچونی برگزار نشد. تیم ما هم به حاشیه رفت و از قهرمانی در جام حذفی دور ماند. ما زحمت زیادی برای قهرمانی کشیده بودیم اما به هدفم نرسیدیم. من حتی از وزیر پرسیدم که آیا شما موافق این سفر بودید و خبر داشتید که او گفت اگر در هیات مدیره مصوب شده باشد مسئله ای نیست اما در مجموع این سفر ضربه بزرگی به استقلال زد.

وی گفت: سعادتمند پس از رفتن گفت که هیات مدیره همکاری لازم را با او نداشته اما او بگوید که ما کدام یک از خواسته های او را تاییدنکردیم؟ بدتر از همه این بود که او به طرفداران امیدواری داد که استراماچونی بازخواهد گشت آن هم در حالی که قانون منع بکارگیری خارجی ها اعلام شده بود و نمی شد قانون را شکست. او با این صحبت ها با احساسات طرفداران بازی کرد.

خلیل زاده اضافه نمود: وزیر در مقطعی پس از جدایی این مربی حدود 20 روز من را تحت فشار گذاشت که استراماچونی باید بازگردد. من آمادگی کامل برای مناظره با سعادتمند را دارم.

وی اضافه نمود: سعادتمند پس از شکست استقلال در جام حذفی بیانیه ای را صادر کرد که حتی وزیر نیز این اقدام را زیر سوال برد؛ مردم باید واقعیت را می دانستند. با این حال، خدا را شکر که پس از آن همه مسائل شرایط باشگاه خوب شد.

وی در مورد پرونده شکایت وینفرد شفر گفت: ما به پرداخت 592 هزار دلار محکوم شده و 20 هزار فرانک هم باید بابت هزینه دادرسی می پرداختیم. مردادماه پنجره بسته شد و تا زمانی که پول شفر باشگاه، باشگاه پاختاکور و جپاروف را نمی دادیم پنجره نقل و انتقالاتی ما باز نمی شد. هیات مدیره خوش مسوولیت کار اجرایی را بر عهده گرفت. هم کدام از ما بخشی از کار را بر عهده گرفتیم.

وی توضیح داد: من چند حواله برای شفر ارسال کردم. او شماره حسابی به ما در کرواسی داد که انتقال پول به این کشور کار بسیار سختی بود. من از راه های مختلف کوشش کردم تا این پول را برای شفر واریز کنیم. مشکل ما گروکشی شفر بود که او برای پسرش می کرد. ما در پرونده شکایت پسر شفر دفاعیات خوبی ارائه دادیم. مشکل ما این بود که فرصت نداشتیم.

وی اظهار داشت: پسر شفر هر روز مصاحبه می کرد و می گفت که پول به حساب وی واریز نشده و وکیل او هم گفت که تا زمانی که پول را کامل دریافت نکنیم نامه تسویه حساب را نمی دهیم. ما حتی 30 هزار دلار بیشتر به شفر پول دادیم. ما درخواست کردیم که آنها پول را به ما بازگردانند اما وکیل شفر گفت که پرونده ساشا در دادگاه عالی ورزش برنده خواهد شد و ما آن پول را به عنوان قسط اول حساب خواهیم کرد. الان در مجموع بدهی پرونده شفر و پسرش را به طور کامل پرداخت کردیم.

خلیل زاده گفت: در اوج گرانی دلار ما حدود 950 هزار دلار به شفر، جپاروف و باشگاه پاختاکور پول دادیم. اگر در پرونده شکایت استراماچونی هم محکوم شویم هیات مدیره آمادگی پرداخت پول را دارد.

مدیره هیات مدیره باشگاه استقلال در مورد مسئله ای که در مورد کارگزار باشگاه به وجود آمد اظهار داشت: سعادتمند خودش آن اسناد را پخش کرد در حالی که متمم آن قرارداد را اعلام ننموده بود. او به یک خبرنگار زنگ می زند و جزئیات را در اختیار آن خبرنگار قرار می دهد. من با سند صحبت می کنم او به آن خبرنگار گفته بود که خلیل زاده، موسوی و فرهاد مجیدی دستشان در یک کاسه است.

در این میان احمد سعادتمند روی خط تلویزیونی برنامه آمد و در واکنش به صحبت های خلیل زاده مبنی بر پخش مدارک کارگزار اظهار داشت: خلیل زاده به راحتی در رسانه ملی مانند بعضی صحبت های دیگرش حرفهای نادرستی را مطرح می نماید اما بهتر است او روراست باشد.

وی ادامه داد: مگر می گردد چنین کاری کرد. من 50 روز است از استقلال رفته ام و دوست ندارم حاشیه سازی کنم. خلیل زاده خیانت بزرگی به باشگاه نموده و مالکیت معنوی باشگاه را به عنوان کارگزار که خودش آورده بود داد. شرکت کارگزار منتسب به خود خلیل زاده است. کارگزار قبلی 54 میلیارد به استقلال یاری کرد اما کارگزار بعدی صفر ریال داد و خسارت میلیاردی به بیت المال استقلال زد.

مدیرعامل سابق استقلال گفت: شما همه مالکیت باشگاه را گرفتید اما یک ریال هم به استقلال پرداخت نکردید. من به خاطر استقلال 2 بار باشگاه رفتم اما همین شرکت خلیل زاده از استقلال شکایت کرد.

سعادتمند اضافه نمود: من تمام تهمت هایی که به من زده شد را باید پاسخ دهم. استراماچونی مبلغ بیش از یک میلیون و هفتصد و پنجاه و پنج هزار یورو از ما می خواست. من این اسناد را پخش نکردم و این را بدانید من برای استقلال درآمد ایجاد کردم.

خلیل زاده: شما بیش از 60 میلیارد به استقلال ضربه زدید. آیا با پفک آبی می خواستید برای استقلال درآمدزایی کنید؟

سعادتمند: مگر می گردد شرکت کارگزار هیچ درآمدی نداشته باشد؟ من باید از حق بیت المال دفاع می کردم. کارگزار درآمدی برای ما نداشت و به همین خاطر با چند شرکت برای درآمدزایی مذاکره کردیم. در ماه اول یک شرکت 7 میلیارد به ما یاری کرد اما پس از آن دیگر یاریی صورت نگرفت که ما این قرارداد را فسخ کردیم. من 160 روز در استقلال بودم و ما نزدیک 25 میلیارد در 3 ماه درآمد داشتیم.

خلیل زاده: یک قرارداد قرض الحسنه 37 میلیاردی توسط یک فرد بسته شد در صورتی که ما فکر می کردیم کارگزار جدید است که قرار بود در سال 100 میلیارد درآمد داشته باشد.

وی اضافه نمود: این شرکت به من گفت که تنها 7 میلیارد به استقلال داده است و در این زمان یکی از اپراتورها هم به ما پول تزریق کرد. آن فردی که به استقلال یاری کرد گفت که 100 هزار دلار از من برای بازگشت استراماچونی گرفته شده است. هفت میلیارد دیگر هم در حساب نشسته نشده است. چیزی به عنوان درآمد به استقلال نیامده است. شرکت جدید همان 7 میلیاردی هم که داد پس گرفت.

سعادتمند در مورد پول هایی که به حساب استقلال در زمان مدیریت او نشسته توضیح داد: نامداری و عبدیان یاری های زیادی به استقلال کردند. ما با آن 7 میلیارد پول دیاباته، میلیچ و پول بازیکنان را پرداخت کنیم. نامداری حاضر شد حتی برای بازگشت استراماچونی 500 هزار دلار بلاعوض به استقلال یاری کند.

سعادتمند گفت: من هم استراماچونی را دیدم و هم با فدریکو پاستورلو صحبت کردم. من این سفر را طبق نامه وزارت ورزش وزارت و امور خارجه را انجام دادم. من با استراماچونی تمام نموده بودم. فشارهای زیادی روی من بود . من او را با یک میلیون و هفتصد هزار دلار می آوردم اما او الان باید خانه اش بنشیند و نزدیک این مبلغ را بگیرد. من هیچ وقت به طرفداران دروغ نگفتم.

وی گفت: در فوتبال حرفه ای جهان چنین چیزی وجود ندارد که نگردد از بازیکن و مربی خارجی استفاده کرد. استرا قرارداد 2 ساله داشت. قرارداد استراماچونی فسخ نشده بود و با الحاقیه می شد او را بازگرداند.

خلیل زاده در مورد قراردادهای عجیب بازیکنان استقلال اظهار داشت: عبدیان عضو هیات مدیره مسوول نقل وانتقالات است. پیش از این قراردادها را سعادتمند در هتل بسته است. عبدیان به من گفت که تنها قرارداد داریوش شجاعیان را بسته است. بازیکنان ما گناهی ندارند و آنها جوان هستند. یک بازیکن به من گفت که او برای 2 میلیارد پای میز مذاکره نشست اما مسئولان پیشنهاد بیش از 5 میلیاردی به وی دادند.

وی در مورد کم کردن قرارداد بازیکنان توضیح داد: ما تنها از دو بازیکن درخواست کردیم که اگر امکانش باشد قرارداد آنها را کسر کنیم. من خوشحالم که این پول در جیب بازیکن ایرانی می رود اما موضوع ناراحت کننده قیمت نامتعارف آن است.

رئیس هیات مدیره استقلال در مورد جدایی فرهاد مجیدی توضیح داد: با فرهاد مجیدی خیلی بد برخورد شد. مجیدی خودش را با قبول راهنمایی استقلال در معرض خطر قرارداد. او خوب نتیجه گرفت اما نگذاشتند کارش را انجام دهد. تیم با فرهاد مجیدی حتما قهرمان می شد و به فرهاد ظلم شد.

وی در مورد رشید مظاهری گفت: حکم به نفع رشید صادر شد و قرارداد او فردا در هیات فوتبال ثبت خواهد شد.

وی در مورد جذب محمد نادری توضیح داد: بعد از حضور نادری در استقلال، ما و پرسپولیس توافق کردیم از یکدیگر بازیکن نگیریم. هم ما گزینه از حریف داشتیم و هم آنها به دنبال بازیکنان ما بودند.

وی در مورد طاهرخوانی گفت: محمود فکری بیان کرد که شاهین طاهرخانی را نمی خواهد و سپس این بازیکن فسخ قرارداد کرد.

رییس هیات مدیره استقلال در مورد فروش مهدی قایدی گفت: سعادتمند با یک باشگاه قطری مذاکره نموده بود اما ما در هیات مدیره به این نتیجه رسیدیم که او را حفظ کنیم و هیچ بازیکنی از استقلال نمی رود.

وی گفت: در 15 روز آینده مدیرعامل باشگاه انتخاب می گردد البته احمد مددی در حال حاضر به عنوان سرپرست زحمت می کشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 560

به "خبرنگاران خلیل زاده: سفر سعادتمند به ایتالیا قهرمانی را از استقلال گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خلیل زاده: سفر سعادتمند به ایتالیا قهرمانی را از استقلال گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید