خبرنگاران راه آهن نقش بسزایی در توسعه مالی سیستان و بلوچستان دارد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، زاهدان- خبرنگاران- مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور مستقر در زاهدان گفت: استفاده از خطوط ریلی نه تنها دارای مزایایی مانند انتقال حجم گسترده در جابجایی کالا و توسعه مالی را در پی دارد بلکه سبب اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم نیز می گردد.

خبرنگاران راه آهن نقش بسزایی در توسعه مالی سیستان و بلوچستان دارد

حسین معصومی روز سه شنبه در نشست با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: هم اینک طرح راه آهن چابهار- زاهدان از پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی اضافه کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در توسعه سریع محور شرق و استفاده از مرز و ظرفیت های صادرات به کشورهای همسایه شرقی و همچنین ظرفیت ویژه بندرچابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و میزان سرمایه گذاری های صورت گرفته در این خصوص این مجموعه آمادگی کامل در تعامل و همراهی با اهداف و نیازسنجی های شرکت شهرک های صنعتی استان را دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اعلام کرد: استفاده از ظرفیت راه آهن جنوب شرق کشور در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی استان واقع شده است.

علیرضا راشکی گفت: در این خصوص این شرکت تمایل دارد راه آهن جنوب کشور نسبت به احداث باراندازها و پایانه های حمل کالا به وسیله ریل گذاری و ایجاد خطوط راه آهن در شهرک ها و نواحی صنعتی استان که در راستا خطوط قرار دارند، اقدام کند.

وی اضافه کرد: در این رابطه شهرک های صنعتی زاهدان - میرجاوه، چابهار و کنارک با توجه به اینکه در جوار منطقه ویژه مالی قرار دارند از اولویت برخوردار هستند.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: استفاده از ظرفیت ریل پایه، امکان سنجی و باز طراحی راستا ریل گذاری با هدف دسترسی به شهرک ها و نواحی صنعتی استان به خطوطی ریلی، احداث پایانه ها و سکوهای حمل بار، ساده سازی فرآیند انتقال و حمل کالا از واحدهای تولیدی به خطوط ریلی از جمله پیشنهادات این شرکت به راه آهن جنوب شرق کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می گردد جهت ترغیب و تشویق صاحبان واحدهای تولیدی به استفاده از خدمات راه آهن، برگزاری جلسات آموزشی و اطلاع رسانی به واحدهای تولیدی، ارائه آمار و لیست دقیق از هزینه های تمام شده در قالب بروشور اجرا گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 321

به "خبرنگاران راه آهن نقش بسزایی در توسعه مالی سیستان و بلوچستان دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه آهن نقش بسزایی در توسعه مالی سیستان و بلوچستان دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید