خبرنگاران روسیه موشک مافوق صوت جدید می سازد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، مسکو - خبرنگاران - روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو از برنامه ساخت موشک جدید مافوق صوت (هایپرسونیک) روسیه با برد پرواز حدود 1500 کیلومتر پرده برداشت.

خبرنگاران روسیه موشک مافوق صوت جدید می سازد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا روز شنبه نوشت: موشک جدید مافوق صوت جدید قابل راهنمایی روسیه گرملین نام دارد و ساخت آن از سال 2018 شروع شده است.

مطابق برنامه زمانی وزارت دفاع روسیه، موشک گرملین در سال 2023 برای آزمایش آماده خواهد شد.

این موشک توسط شرکت تسلیحاتی موشک سازی تاکتیچسکی راکتنی واروژنی ساخته می گردد.

ایزوستیا نوشت: سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در جمع مقام های نظامی این کشور اعلام نموده است که موشک های مافوق صوت گوناگون روسیه برای تقویت توانمندی نظامی غیرهسته ای این کشور بکار گرفته خواهد شد.

بر اساس اسناد ساخت موشک گرملین، این موشک حد بیشتر دارای برد پروازی 1500 کیلومتر با سرعت 6 برابر سرعت صوت خواهد بود.

روسیه در ماه نوامبر سال 2019 موشک مافوق صوت جدید هوایی خود به نام کینژال را آزمایش کرد.

در آن موقع یک مقام صنایع دفاعی روسیه به خبرگزاری دولتی تاس گفت: این موشک اواسط ماه نوامبر در میدان نظامی پمبوی در شمال شرقی وارکوتیا در منطقه همجوار قطبی روسیه مورد آزمایش نهاده شد.

در ماه اکتبر سال 2020 هم روسیه یک فروند موشک جدید مافوق صوت دریایی به نام سیرکون آزمایش کرد که با موفقیت به هدف اصابت کرد.

وزارت دفاع روسیه فیلمی از پرتاب موشک مافوق صوت دریایی سیرکون را منتشر کرد که از ناو آدمیرال گورشکوف در دریای سفید در شمال روسیه پرتاب شد. این موشک به هدفی در شعاع 450 کیلومتری در دریای بارنتز اصابت کرد.

پوتین 2سال پیش ساخت چند مجموعه موشکی جدید ازجمله موشک مافوق صوت دریایی سیرکون را گفت که در پاسخ به خروج آمریکا از قرارداد کاهش تسلیحات پدافند موشکی انجام گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 797

به "خبرنگاران روسیه موشک مافوق صوت جدید می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه موشک مافوق صوت جدید می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید