خبرنگاران ضرورت جابه جایی مرکز عرضه دام بروجن

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، شهرکرد- خبرنگاران- جابه جایی مرکز عرضه دام بروجن یکی از مطالباتی است که برخی از شهروندان بروجنی بر آن تاکید دارند و خواهان جابه جایی این مرکز به بیرون از شهر هستند.

خبرنگاران ضرورت جابه جایی مرکز عرضه دام بروجن

وجود مراکز عرضه دام در حریم برخی شهرها، نه تنها ورودی شهر را نامناسب می کند، بلکه احتمال شیوع برخی بیماری های مشترک انسان و دام، مسائل بهداشتی و ایجاد سیما و منظر نامناسب شهری را به دنبال دارد.

به همین منظور ضرورت دارد تا مرکز تهیه و عرضه دام بروجن به مکانی جدید در خارج از محدوده شهر منتقل شود تا بتوان علاوه بر افزایش فضای فیزیکی، نسبت به زیباسازی ورودی این شهر اقدام لازم را انجام داد.

جابه جایی مراکز عرضه دام زنده با شهرداری است

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداری ها متولی احداث و راه اندازی غسالخانه ها، کشتارگاه ها، میدان میوه و تره بار و مراکز تهیه و عرضه دام زنده هستند.

ذبیح الله غریب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران تاکید کرد: همچنین جلوگیری از فعالیت دوره گردها و سایر اقدامات غیرمجاز در حریم و محدوده شهرها برعهده شهرداری ها است.

وی اضافه نمود: به همین منظور شهرداری بروجن باید نسبت به جلوگیری از فعالیت و حتی تخریب مرکز تهیه و عرضه دام زنده در ورودی این شهر پس از سپری کردن مراحل قانونی اقدام کند.

غریب شرح داد: در صورتی که شهرداری بروجن نسبت به اختصاص زمین و ساخت غرفه های مرتبط با مرکز تهیه و عرضه دام زنده اقدام کند، مقدمات انتقال این مرکز از ورودی شهر به مکان جدید فراهم می شود.

وی یادآور شد: در این صورت، سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نسبت به قطع خدمات و ابطال مجوزهای کنونی فعالیت مرکز تهیه و عرضه دام زنده در ورودی شهر بروجن خواهد کرد.

بنگاه های فروش دام محل نگهداری دام نیست

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بنگاه های فروش دام به عنوان محل نگهداری دام شناسایی نمی شود.

حسین علی سلطانی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران تاکید کرد: مسائل مربوط به مراکز تهیه و عرضه دام زنده بر عهده شهرداری ها است.

وی اضافه نمود: همچنین بررسی، رسیدگی و پاسخ گویی به مسائل بهداشتی این مراکز بر عهده شبکه بهداشت و درمان است.

محیط زیست از سال ها قبل خواستار جابه جایی مرکز عرضه دام زنده بروجن بوده است

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن گفت: موضوع جابه جایی مرکز تهیه و عرضه دام زنده بروجن از سوی این اداره از سال ها پیش مطرح شده است.

مرتضی منصوری در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران تاکید کرد: در گذشته به توسعه شهر بروجن و وجود این میزان دام در مرکز تهیه و عرضه دام زنده توجه نشده است.

وی اضافه نمود: هم اکنون با توسعه شهر بروجن، مرکز عرضه دام زنده اهالی در شهرک های فاطمیه و الهیه را اذیت می کند.

منصوری شرح داد: در طرح های آمایش سرزمینی، فعالیت مراکز عرضه دام زنده در کنار کشتارگاه ها پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: اما در شهر بروجن به علت جابه جا نشدن کشتارگاه، جابه جایی مرکز تهیه و عرضه دام زنده نیز مسکوت مانده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن گفت: در سال های قبل برای جابه جایی کشتارگاه این شهر زمین تعیین شده است، اما به علت تامین نشدن آب و بروز مسائل اجتماعی، سرمایه گذار جذب نشده و از ادامه فعالیت پشیمان شده است.

وی گفت: اداره دامپزشکی و شهرداری بروجن به تازگی سیستم سپتینگ و امکانات کشتارگاه این شهر را تجهیز، به روزرسانی و رفع نقص کرده اند.

منصوری تاکید کرد: به همین علت فعالان مرکز تهیه و عرضه دام زنده بروجن برای جابه جایی و انتقال به مکانی دیگر مقاومت می کنند.

وی اضافه نمود: براساس پیش بینی های اجرا شده، دشت حلوایی به علت نزدیکی به تمامی شهرهای شهرستان بروجن، مکان مناسبی برای اختصاص زمین برای جابه جایی مرکز تهیه و عرضه دام زنده به شمار می رود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن به شیوع ویروس کرونا در جامعه اشاره و شرح داد: در ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا هشدارهایی به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در مرکز تهیه و عرضه دام زنده بروجن داده شد.

وی یادآور شد: به همین دلیل مقرر شد تا اداره جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه اجرایی متولی نسبت به پیگیری برای جابجایی این مرکز اقدام کند.

منصوری با اشاره به شرایط نامناسب مرکز تهیه و عرضه دام زنده بروجن گفت: تجمع کود، بوی نامطبوع و نبود مکان بهداشتی و ایزوله برای جمع آوری کودها از مهم ترین مسائل این مکان به شمار می رود.

مرکز عرضه دام زنده بروجن مکان یابی درستی نداشته است

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن گفت: مرکز تهیه و عرضه دام زنده بروجن مکان یابی درستی نداشته است و به صورت اصولی ساخته نشده و به همین علت مسائلی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

محمدحسن کرمی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران تاکید کرد: این مرکز براساس نقشه و طرح اولیه علمی ساخته نشده و به علت نبود برنامه ریزی، اکنون با مسائل روبرو شده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه اضافه نمود: در شرایط کنونی، به علت ازدحام جمعیت و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در مرکز تهیه و عرضه دام زنده بروجن ممکن است، دردسرساز شود.

کرمی شرح داد: هم اینک بهداشت کارگران و فعالان مرکز تهیه و عرضه دام زنده بروجن با مسائلی همراه و سلامت و جان انسان ها در خطر است.

وی یادآور شد: متاسفانه جمع آوری زباله، فضولات و فاضلاب در این مرکز به صورت اصولی انجام نمی شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن گفت: کنترل نشدن ورود و خروج دام زنده به این مرکز احتمال ابتلای دام ها به بیماری های مختلف و حتی شیوع بیماری های مشترک انسان و دام را دارد.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم تلاش همگان برای قطع زنجیره انتقال آن، اما مرکز تهیه و عرضه دام زنده بروجن روزانه ضدعفونی نمی شود.

کرمی تاکید کرد: مرکز تهیه و توزیع دام زنده بروجن از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز چند مرتبه از سوی شهرداری ضدعفونی شده است.

وی اضافه نمود: این در حالی است که این مرکز باید از سوی مالکان و فعالان آن روزانه ضدعفونی و گندزدایی شود.

جهاد کشاورزی متولی فعالیت مرکز دام زنده است

شهردار بروجن نیز گفت: جهاد کشاورزی دستگاه اجرایی متولی فعالیت مرکز تهیه و عرضه دام زنده است.

حمزه علی ولییان در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران شرح داد: مرکز تهیه و عرضه دام زنده بروجن هم اکنون در خارج از محدوده شهری اما درون حریم شهر بروجن است.

وی یادآور شد: شهرداری بروجن یک قطعه 188 هزار متری زمین در دشت حلوایی در راستا جاده بروجن به گندمان دارد که می تواند بخشی از آن را برای مرکز تهیه و عرضه دام زنده در اختیار فعالان این حوزه قرار دهد.

ولییان تاکید کرد: مالکان زمین های چهارمزرعه (محل کنونی مرکز تهیه و عرضه دام زنده بروجن) نیز در حال پیگیری حقوقی برای بازپس گیری املاک خود هستند.

وی با اشاره به ایجاد چهره نامناسب در ورودی شهر بروجن به علت فعالیت مرکز تهیه و عرضه دام زنده گفت: شهرداری برای جابه جایی این مرکز آمادگی کامل دارد.

ولییان شرح داد: شهرداری بروجن در صورت جابجایی مرکز تهیه و توزیع دام زنده می تواند با مصوبه شورای اسلامی شهر نسبت به ارایه تخفیف ها و مشوق هایی به فعالان این عرصه اقدام کند.

مدیریت جابه جایی مرکز عرضه دام زنده با شهرداری است

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بروجن نیز گفت: مدیریت جابه جایی مرکز تهیه و عرضه دام زنده با شهرداری است.

سید حمدالله حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران تاکید کرد: شهرداری بروجن تا به امروز سه مکان را برای این کار معرفی کرده که مورد قبول نبوده است.

وی اضافه نمود: در خصوص اعلام آمادگی شهرداری بروجن برای اختصاص بخشی از زمین 188 هزار متری دشت حلوایی در راستا جاده بروجن - گندمان بررسی های لازم انجام می شود.

حسینی شرح داد: اگر این زمین در حریم طرح دیگر و دارای مشکل زیست محیطی نباشد و تمامی پاسخ های استعلام آن گرفته شود، جهاد کشاورزی بروجن در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به تکمیل پرونده جابه جایی مرکز تهیه و عرضه دام زنده در بروجن و ارسال آن به اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری برای تصویب نهایی اقدام می کند.

به گزارش خبرنگاران، بروجن در 60 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 476

به "خبرنگاران ضرورت جابه جایی مرکز عرضه دام بروجن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ضرورت جابه جایی مرکز عرضه دام بروجن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید