خبرنگاران غلظت گرد و غبار در سردشت به 3 برابر حد استاندارد رسید

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: پدیده گرد و غبار هوای این شهرستان را در شرایط هشدار و خطرناک قرارداده به طوری که هم اکنون میزان غلطت آن به سه برابر حد مجاز رسیده است.

خبرنگاران غلظت گرد و غبار در سردشت به 3 برابر حد استاندارد رسید

خالد بایزیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه به داده های ثبت شده در ایستگاه سنجش ذرات آلاینده این شهرستان هم اکنون میزان ذرات معلق در هوا به 470 میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

وی افزود: این وضع جوی سبب شده تا آلودگی هوای این شهرستان به سه برابر میزان استاندارد خود رسیده و موجب کاهش کیفیت هوای منطقه گردد.

وی افزود: منشاء این ذرات معلق و گرد و غبار کشور عراق است که در اثر وزش باد طی 2 روز اخیر هوای سردشت را تحت تاثیر قرار داده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت با تاکید بر شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا گفت: افراد مسن، زنان باردار، بچه ها، بیماران قلبی و عروقی و جانبازان شیمیایی تا عادی شدن شرایط هوا از تردد در بیرون از منزل جدا خودداری نمایند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای معین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) معین شده است.

شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 816

به "خبرنگاران غلظت گرد و غبار در سردشت به 3 برابر حد استاندارد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران غلظت گرد و غبار در سردشت به 3 برابر حد استاندارد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید