خبرنگاران مطهری: تا آخرین ملاقات برای پیروزی به میدان می رویم

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، تهران- خبرنگاران- مربی تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: همین فرایند را تا خاتمه لیگ حفظ خواهیم کرد و تا آخرین بازی برای پیروزی به زمین می رویم.

خبرنگاران مطهری: تا آخرین ملاقات برای پیروزی به میدان می رویم

تیم فوتبال پرسپولیس روز شنبه توانست در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال با نتیجه یک بر صفر فولاد خوزستان را شکست دهد تا در فاصله پنج هفته مانده با سرانجام رقابت های لیگ برتر، قهرمانی را به نوعی قطعی کند.

حمید مطهری مربی تیم فوتبال پرسپولیس روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، در خصوص ملاقات با فولاد خوزستان، قهرمانی پرسپولیس در لیگ نوزدهم، انتقاداتی که به سبک بازی سرخپوشان مطرح می گردد و ... صحبت هایی انجام داد که در زیر می خوانید:

بازی با فولاد چطور بود؟

فولاد یکی از تیم های سختکوش لیگ است که اساس کارش را روی دفاع و ضد حمله می گذارد. در نیمه اول آن تیمی که دلمان می خواست نبودیم اما در نیمه دوم توانستیم پرسپولیس واقعی را نشان دهیم و فرم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم. در نهایت هم به هدفمان که کسب 3 امتیاز بود رسیدیم.

دیگر می توانیم پرسپولیس را قهرمان لیگ بدانیم؟

پیش از این هم یحیی گل محمدی به این موضوع اشاره نمود و من هم گفتم که تا زمانی که دستمان به جام نرسد خودمان را قهرمان نمی دانیم. کوشش می کنیم تا بازی آخر همین فرایند را ادامه دهیم و در نهایت هم مقتدرانه قهرمان شویم.

پرسولیس از زمان حضور شما، به غیر از تساوی برابر استقلال در تمام مسابقات توانسته به رجحان برسد.

این برای ما خیلی مهم است که فرم فوتبالی خوبی داشته باشیم و با صلابت کار را پیش می بریم. پرسپولیس به معنای واقعی یک تیم است و همواره هم انرژی مثبت طرفداران همراه ما بوده است. امیدواریم همین فرایند هم حفظ گردد.

اما با این حال انتقاداتی مطرح می گردد که پرسپولیس مالی فوتبال بازی می نماید. نظر شما در خصوص این موضوع چیست؟

به هیچ وجه اینگونه نیست. ما هم دوست داریم با تعداد گل بالا بازی را ببریم و هرگز تفکرات دفاعی نداشتیم. هدف ما اول کسب 3 امیتاز هر بازی و ارائه بازی زیبا است. برای ما ارائه فوتبال زیبا مهم است اما در چند بازی اخیر با یک گل به رجحان رسیدیم. بعضی ها دوست دارند با طرح بعضی مسائل انتقاداتی را مطرح نمایند. یک روز موضوع جدایی کریم باقری، یک روز خداحافظی سید جلال حسینی و یک روز هم بازی مالی.

پرسپولیس می تواند با کسب تنها یک امتیاز دیگر قهرمانی را قطعی کند. با توجه به این موضوع آیا تا سرانجام فصل به همین فرایند ادامه می دهید؟

بازی ها برای ما آخرین مسابقه لیگ به اتمام می رسد و همواره برای پیروزی به زمین خواهیم رفت. البته باید در ادامه مسابقات شرایط را بسنجیم و فعلا منتظر اعلام برنامه جام حذفی هستیم. به طور حتم با قدرت کار را پیش خواهیم برد و در هر بازی برای برد به زمین خواهیم رفت.

پرسپولیس پس از آغاز مجدد لیگ کریستین اوساگونا را در ترکیب نداشت و پس از آن هم علیرضا بیرانوند جدا شد. از طرفی در ادامه نیز چند بازیکن تیم مصدوم شدند. مسئله ای بابت کمبود بازیکن نداشتید؟

همه بازیکنان ما در فرم خوبی قرار دارند. این پازل تاکتیکی که توسط یحیی گل محمدی و کادر فنی برای پرسپولیس در نظر گرفته شده، اینکه هر بازیکنی که در آن قالب قرار بگیرد، بتواند به نحو احسنت وظایفی که بر عهده او است را انجام دهد. کریستین اوساگونا را بعد از دوران کرونا در اختیار نداشتیم و سپس بیرانوند جدا شد. با وجود اینکه در بعضی مقاطع کمبود بازیکن داشتیم اما همه بازیکنان به بهترین شکل ممکن کار خود را انجام دادند تا مسئله ای را حس نکنیم.

برای مثال پرسپولیس در 2 بازی اخیر با توجه به مصدومیت محمد نادری و محمد انصاری دفاع چپ نداشت اما شجاع خلیل زاده عملکرد خوبی را در این پست به نمایش گذاشت.

شجاع خلیل زاده یک مدافع میانی فوق العاده است اما در قالب تاکتیکی پرسپولیس توانست بهترین نمایش را در پست دفاع چپ ارائه دهد. او با توجه به احتیاج تیم در این پست به کار گرفته شد و عملکرد خوبی هم داشت. این بیانگر این موضوع است که در پرسپولیس منیتی وجود ندارد و همه صادقانه با تمام وجود در خدمت تیم هستند.

همانطور که می دانید پرسپولیس سال جاری می تواند خیلی از رکوردها را جابجا کند. آیا دنبال رکورد هستید؟

ما به خیلی از مسائل توجه چندانی نداریم. هدف ما ابتدا کسب عنوان قهرمانی و سپس ارائه بازی زیبا و تماشاگر پسند است. این 2 هدف اصلی ما است و سپس به مسائل دیگر توجه خواهیم کرد. در کنار این 2 هدف اگر اتفاقات خوب دیگر هم رخ دهد، راضی خواهیم شد.

با وجود اختلاف امتیاز زیاد پرسپولیس با سایر تیم ها هنوز هم انتقاداتی را علیه این تیم مطرح می نمایند.

به این مسائل توجهی نداریم و حواسمان معطوف کار است. همواره بعضی سعی می نمایند به قطار در حال حرکت سنگ بزنند و کسی با قطار متوقف شده کاری ندارد. ما کار خودمان را می کنیم و توجهی به خیلی از مسائل نداریم.

به عنوان سوال سرانجامی بازی با نفت مسجد سلیمان را چطور می بینید؟

بازی سختی پیش رو داریم. ابتدا مشکل گرمای هوا را در مسجدسلیمان داریم. آنها تیمی هستند که در فاز دفاعی فشرده بازی می نمایند. به طور حتم در روزهای باقی مانده تمام کوششمان را به کار می گیریم تا روی نقاط ضعف و قوت حریف کار کنیم و در این ملاقات هم پیروز شویم.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 425

به "خبرنگاران مطهری: تا آخرین ملاقات برای پیروزی به میدان می رویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مطهری: تا آخرین ملاقات برای پیروزی به میدان می رویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید