خبرنگاران پارسال بیش از یک هزار پروانه ساختمانی در سنندج صادر شد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، سنندج - خبرنگاران - معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج گفت: سال گذشته یک هزار و 361 پروانه ساختمانی در سنندج صادر شد که بیشترین تعداد آن مربوط به شهرداری منطقه سه بود.

خبرنگاران پارسال بیش از یک هزار پروانه ساختمانی در سنندج صادر شد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، روناک بابایی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پروانه ساختمانی از اسناد رسمی بوده که اجازه ساخت و یا بازسازی را طبق قوانین تعیین به مالک یا پیمانکار ملک می دهد.

وی اضافه نمود: شهروندان باید قبل از هرگونه اقدام به ساخت و ساز براساس ضوابط و قوانین؛ نسبت به اخذ مجوز و صدور پروانه ساختمانی از شهرداری اقدام نمایند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: رعایت اصول فنی و ضوابط شهرسازی، بهره مند شدن از تسهیلات بانکی، بیمه و استفاده از تجارب فنی و مهندسی از مهم ترین اهداف اخذ پروانه ساختمانی است.

وی با اشاره به صدور یک هزار و 361 پروانه ساختمانی در طول سال گذشته، گفت: شهرداری منطقه سه با صدور 436 پروانه ساختمانی بیشترین آمار را در بین شهرداری مناطق و نواحی در سال گذاشته داشته است.

بابایی افزود: سال گذشته شهرداری منطقه یک 367 پروانه، منطقه 2 تعداد 165 پروانه، منطقه سه 436 پروانه، ناحیه ویژه بهاران 361 پروانه، ناحیه منفصل حسن آباد 31 پروانه و ناحیه منفصل شهری ننله یک پروانه ساختمانی صادر نموده و در ناحیه منفصل نایسر نیز هیچ پروانه ساختمانی صادر نشده است.

وی اضافه نمود: از این تعداد پروانه 53 مورد به اضافه اشکوب، 602 مورد صدور پروانه ساختمانی، 9 مورد تبدیل، یک مورد تجدید پروانه، 364 مورد تخریب و نوسازی، 44 فقره تعمیرات، 223 مورد تغییر نقشه، هشت فقره تغییرات، 54 مورد تمدید پروانه ساختمانی، 2 مورد حصارکشی و یک مورد نیز به دیوارکشی اختصاص داشته است.

معاون شهرسازی شهرداری سنندج یادآور شد: سال گذشته علاوه بر صدور پروانه ساختمانی؛ چهار هزار و 675 گواهی ساختمانی نیز صادر شده که شامل 2 هزار و 802 مورد پاسخ استعلام، یک هزار و 372 مورد عدم خلاف، 488 فقره سرانجام عملیات ساختمانی، هفت مورد مربوط به بلامانع شهرسازی، چهار فقره سرانجام کار آپارتمانی، یک مورد تمدید پیمانکار و یک مورد نیز مربوط به بلامانع ناحیه است.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 888

به "خبرنگاران پارسال بیش از یک هزار پروانه ساختمانی در سنندج صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پارسال بیش از یک هزار پروانه ساختمانی در سنندج صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید