خبرنگاران کرونا کنیسه یهودیان روسیه را هم تعطیل کرد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، مسکو - خبرنگاران - فدراسیون جوامع یهودیان روسیه با توجه به گسترش ویروس کرونا در روسیه تصمیم به تعطیلی همه کنیسه های خود در این کشور گرفت.

خبرنگاران کرونا کنیسه یهودیان روسیه را هم تعطیل کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در بیانیه ای که این فدراسیون روز چهارشنبه منتشر کرد، آمده است: برل لازار رئیس خاخام های روسیه و الکساندر بورودا رئیس فدراسیون جوامع یهودیان روسیه نامه ای را به جوامع یهودی در این کشور فرستادند و در آن خواهان تعطیلی کنیسه ها، مراکز تجمع یهودیان و مراکز آموزش بچه ها شدند.

در این نامه همچنین بر لزوم خودداری یهودیان از برگزاری ضیافت های نهار در روز شنبه تاکید شده است.

فدراسیون جوامع یهودیان روسیه خاطرنشان نموده است که در بیشتر مناطق روسیه هنوز خبری رسمی دال بر ابتلای یهودیان به کرونا وجود ندارد اما با این وجود تصمیم گرفته شد تا برای پیشگیری همه کنیسه ها تعطیل شوند.

در روسیه شمار یهودیان بین 120 هزار تا 145 هزار نفر برآورد می گردد حال آنکه این کشور بیش از 25 میلیون مسلمان دارد.

شورای مفتیان روسیه عالی ترین نهاد اسلامی این کشور هفته گذشته تصمیم به خودداری از برگزاری نماز جماعت در مساجد مسکو گرفت.

کلیسای ارتدوکس روسیه اما اعلام نموده است که با وجود شیوع کرونا کلیساهای خود را نخواهد بست و تدابیری را برای پیشگیری از سرایت ویروس کرونا به کلیساها بکار می گیرد ازجمله افراد بیمار از رفتن به کلیسا خودداری نمایند با این وجود ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز در نطق تلویزیونی اظهار داشت که روسیه هفته آینده به حالت تعطیل رسمی درخواهد آمد و افرادی که به کرونا اهمیت ندهند روسیه را در شرایطی همچون کشورهای اروپایی درگیر کرونا قرار خواهند داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 186

به "خبرنگاران کرونا کنیسه یهودیان روسیه را هم تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا کنیسه یهودیان روسیه را هم تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید