خبرنگاران 2نفر از کارکنان پزشکی قانونی سیرجان به اتهام دریافت رشوه بازداشت شدند

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، کرمان - خبرنگاران - رئیس کل دادگستری استان کرمان از بازداشت دو تن از کارکنان پزشکی قانونی این شهرستان به اتهام دریافت رشوه اطلاع داد.

خبرنگاران 2نفر از کارکنان پزشکی قانونی سیرجان به اتهام دریافت رشوه بازداشت شدند

به گزارش خبرنگاران ، یدالله موحد شامگاه دوشنبه در تشریح این خبر به رسانه ها اضافه نمود: در پی وصول گزارشات متعدد مردمی با موضوع صدور گواهی های پزشکی قانونی خلاف واقع، موضوع به صورت جدی در دستور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری و ارشد قوه قضائیه در استان کرمان نهاده شد.

وی ادامه داد: پس از مدتها کار اطلاعاتی دقیق و آنالیز های همه جانبه، جمع آوری مستندات و دلایل توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری کرمان، انتها با همکاری تعدادی از قربانیان و هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب سیرجان و مقام قضائی رسیدگی کننده و تشکیل چندین فقره پرونده قضائی، دو تن از کارکنان پزشکی قانونی شهرستان در حین دریافت رشوه توسط ضابطین حفاظت اطلاعات قوه قضائیه دستگیر و بازداشت شدند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام نمود: سوء استفاده از ضعف اطلاعات حقوقی شهروندان و اخذ وجوه از ایشان جهت انجام وظایف قانونی و نیز تبانی جهت صدور گواهی های پزشکی قانونی خلاف واقع خصوصاً در پرونده های تصادفات از جمله موارد اتهامی در این پرونده می باشد.

موحد اظهارداشت: هر دو متهم در حال حاضر با قرار قانونی بازداشت، و دستورات لازم جهت تکمیل تحقیقات صادر شده است.

وی تاکید نمود: برخورد جدی با فساد، خصوصاً فساد اداری در دستور کار جدی دستگاه قضایی و سازمانهای تابعه واقع شده است و کلیه مراجع قضایی، نظارتی، انتظامی و امنیتی آماده دریافت گزارشات مردمی در این خصوص هستند و می توانند گزارشات خود را به وسیله تلفنی با سامانه 1580 و یا مراجعه به ستاد خبری حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان ارائه کنند.

رئیس کل دادگستری یاداور شد: مجازات بزه دریافت رشوه علاوه بر ضبط مال مورد ارتشا و انفصال از خدمات دولتی، پنج تا 10سال حبس، جزای نقدی معادل وجه یا مال ماخوذه و تا 74 ضربه شلاق می باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 764

به "خبرنگاران 2نفر از کارکنان پزشکی قانونی سیرجان به اتهام دریافت رشوه بازداشت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2نفر از کارکنان پزشکی قانونی سیرجان به اتهام دریافت رشوه بازداشت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید