دستور قاضی برزیلی به رئیس جمهور ،ماسک بزن

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، پس از آنکه رئیس جمهور جناح راست برزیل در بحبوحه موج دوم شیوع ویروس کرونا در دنیا بدون استفاده از ماسک در راهپیمایی های سیاسی شرکت کرد، یک قاضی برزیلی به وی دستور داد تا در محیط های عمومی ماسک بزند.

دستور قاضی برزیلی به رئیس جمهور ،ماسک بزن

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رناتو بوریو، قاضی فدرال برزیل در این حکم که روز سه شنبه صادر شد خاطرنشان کرد، اگر ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این کشور به منظور سرکوب پاندمی کرونا ادامه دهد، روزانه 387 دلار جریمه می گردد.

این در حالی است که دادستان عمومی برزیل در بیانیه ای خاطرنشان کرد که به دنبال راهی برای تغییر این حکم است.

برزیل بیشترین شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا پس از آمریکا را دارد.

براساس گزارش وزارت بهداشت برزیل، روز سه شنبه این کشور 1374 مورد دیگر فوت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و 39 هزار و 436 مورد جدید از ابتلا به این ویروس ظرف 24 ساعت را ثبت کرد. تا به امروز بیش از 52 هزار تن در برزیل جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند و شمار کل مبتلایان در این کشور نیز به بیش از 1.1 میلیون تن رسیده است.

این در حالی است که بولسونارو علنا با کوشش کارشناسان بهداشت عمومی برای سرکوب شیوع ویروس کرونا مخالفت نموده است.

بولسونارو از دستور تعطیلی ها و فاصله اجتماعی که فرمانداران و شهرداران صادر نموده اند، انتقاد نموده و می گوید خسارت مالی این تدابیر بسیار بدتر از این بیماری است. وی ضمن منعکس کردن اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، کوشش نموده تا استفاده از داروی ضد مالاریا را برای درمان ویروس کرونا ترغیب کند در حالی که هنوز اثر آن بر این بیماری ثابت نشده است.

اما علنی ترین مقاومت بولسونارو با پروتکل های بهداشتی، عدم استفاده از ماسک در سری راهپیمایی های برزیل است که در جریان آنها بچه ها را برای دریافت عکس به آغوش کشیده و با طرفدارنش دست داده است.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 297

به "دستور قاضی برزیلی به رئیس جمهور ،ماسک بزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور قاضی برزیلی به رئیس جمهور ،ماسک بزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید