رویترز خبرداد؛ عربستان سعودی در حال آنالیز تهدید های نفتی آمریکاست

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، بعد از آنکه رئیس جمهور آمریکا از احتمال توقف واردات نفت سعودی اطلاع داد، مقامات ریاض می گویند در حال آنالیز کردن نحوه تعامل با این مسئله در صورت اجرایی شدن تصمیم ترامپ هستند.

رویترز خبرداد؛ عربستان سعودی در حال آنالیز تهدید های نفتی آمریکاست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رویترز انگلیس گزارش داد که عربستان سعودی بعد اظهارات دیروز رئیس جمهور آمریکا، خود را برای احتمال توقف صادرات نفت به این کشور آماده می نماید.

این خبرگزاری امروز چهارشنبه نوشت که مقامات سعودی در حال آنالیز این مسئله هستند که اگر آمریکا تصمیم به توقف واردات نفت از عربستان سعودی گرفت، نفت کش هایش را که در راه آمریکاست، از میانه راه برگردانند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بامداد دیروز سه شنبه بعد از آنکه قیمت نفت این کشور برای معاملات آینده به شدت کاهش یافت، از احتمال قطع واردات نفت از عربستان سعودی خبر گفت.

ترامپ طی یک کنفرانس خبری در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه بعضی از نمایندگان کنگره پیشنهاد قطع واردات نفت عربستان سعودی را مطرح نموده اند گفت: بسیار خوب، من این را آنالیز خواهم کرد.

دوشنبه شب قیمت نفت آمریکا به علت پر شدن فضای ذخیره سازی برای نفت های فراوری جدید که روی دست تاجران مانده بود، به کمتر از صفر دلار رسید و وارد محدوده منفی شد و معاملات با قیمت نفت حدود منفی 38 دلار بسته شد.

ترامپ کاهش بی سابقه قیمت نفت را نتیجه مسائل اقتصادی کوتاه مدت تاجران نفت توصیف کرد و گفت دولت او تمایل دارد از فرصت کاهش قیمت نفت برای افزایش ذخائر استراتژیک آمریکا استفاده کند.

تحلیلگران می گویند ازآنجایی که ذخیره سازی هنوز حل نشده و آمریکا به فراوری خود ادامه می دهد، احتمال اینکه این فشارهای کاهشی قیمت بر قراردادهای ماه ژوئن اعمال گردد، وجود دارد، مگر اینکه آمریکا فراوری نفت خود را کاهش دهد یا متوقف کند.

کاهش قمیت نفت در جهان بعد از آن رخ داد که روسیه و عربستان سعودی در قالب گفت وگوهای اوپک پلاس برای کاهش نفت به توافق نرسیدند و ریاض در واکنش به این اقدام با افزایش فراوری، بازار جهانی را به حد اشباع رساند و قیمت نفت آمریکا و سایر کشورها به شدت سقوط کرد.

بعضی تحلیلگران دیروز نوشتند که اگر چه عربستان سعودی در کوتاه مدت توانسته است در جنگ نفتی پیروز گردد، ولی از آنجایی که این کشور خود شدیداً به نفت وابسته است و از سال 2014 مرتباً با کسری بودجه روبرو شده، این سقوط قیمت نفت می تواند برای ریاض و شخص محمد بن سلمان هزینه سیاسی داشته باشد (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 257

به "رویترز خبرداد؛ عربستان سعودی در حال آنالیز تهدید های نفتی آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز خبرداد؛ عربستان سعودی در حال آنالیز تهدید های نفتی آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید