شرودر خواهان تحریم های متقابل اتحادیه اروپا علیه آمریکا شد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، صدر اعظم اسبق آلمان با توجه به تصمیمات آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه پروژه گازی نورد استریم 2 خواهان اقدامات متقابل اتحادیه اروپا علیه آمریکا شد.

شرودر خواهان تحریم های متقابل اتحادیه اروپا علیه آمریکا شد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه زوددویچه سایتونگ، گرهارد شرودر، صدر اعظم اسبق آلمان و رئیس شورای مدیریت پروژه گازی نورد استریم 2 با توجه به تهدیدات جدید آمریکا مبنی بر وضع تحریم های جدید علیه این پروژه گازی خوستار اقدامات متقابل علیه آمریکا از طرف اتحادیه اروپا شد.

وی در کمیسیون مالی مجلس آلمان تاکید نمود که دولت آلمان باید برای (تحریم های متقابل علیه آمریکا) در سطح اروپایی فشار ایجاد کند.

به وسیله پروژه گازی نورد استریم 2 قرار است گاز روسیه به وسیله دریای بالتیک به آلمان منتقل گردد. آمریکا مخالف این پروژه گازی است و درباره وابستگی اروپا به روسیه در زمینه انرژی هشدار می دهد.

نیلز آنن، وزیر مشاور در وزارت امور خارجه آلمان هم به تهدیدهای تحریمی جدید آمریکا علیه این پروژه گازی انتقاد شدیدی وارد نموده و این اقدام آمریکا را دخالت جدی در استقلال آلمان و اتحادیه اروپا ارزیابی نموده است.

گرهارد شرودر، صدر اعظم اسبق آلمان اخیرا همچنین تحریم های جدید احتمالی آمریکا علیه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 را به عنوان اقدامی عمدی در راستای سرانجام شراکت دو سوی آتلانتیک محکوم کرد.

شرودر تاکید نمود که لایحه قانونی که در حال حاضر در کنگره آمریکا مورد بحث و آنالیز قرار می گیرد یک حمله گسترده غیر قابل توجیه به اقتصاد اروپا و یک تجاوز غیر قابل قبول به استقلال و امنیت انرژِی غرب اروپا است.

در حال حاضر جمهوریخواهان و دموکرات ها در واشنگتن روی یک طرح قانونی برای گسترش تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم 2 کار می نمایند. هدف مشخص شده آن ها توقف کامل این پروژه گازی است.

تحریم های آمریکا در درجه اول بیشتر متوجه شرکت هایی است که با کشتی های خود در لوله گذاری در دریای بالتیک فعالیت می نمایند. طبق لایحه تحریمی آمریکا مدیران ارشد این شرکت ها تحریم شده اند، حق ورود به آمریکا را ندارند و سپرده های بانکی آنها در آمریکا ضبط می شوند.

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت گازپروم است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده، خط لوله نورد استریم 2 گاز روسیه را به وسیله دریای بالتیک به آلمان انتقال خواهد داد.

شرودر همچنین مناسبات آلمان و آمریکا را به دلیل مناقشات تعرفه ای و تک روی های ترامپ به شدت آسیب دیده ارزیابی نموده و گفت: جریمه های مالی علیه یک متحد ناتو در دوران رکود مالی چیزی غیر از یک سرانجام آگاهانه و عمدی به مشارکت دو سوی آتلانتیک نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 399

به "شرودر خواهان تحریم های متقابل اتحادیه اروپا علیه آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرودر خواهان تحریم های متقابل اتحادیه اروپا علیه آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید