ضرورت توسعه همه جانبه روابط دو کشور محور گفت وگوی های رحمان و رحمانی فضلی خبرنگاران

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، در ملاقات عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان بر ضرورت توسعه روابط دو کشور در تمامی زمینه ها تاکید شد.

ضرورت توسعه همه جانبه روابط دو کشور محور گفت وگوی های رحمان و رحمانی فضلی خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران عصر امروز با رئیس جمهور تاجیکستان امامعلی رحمان ملاقات و مصاحبه کرد.

در این ملاقات، مقامات دو کشور ایران و تاجیکستان به آنالیز مناسبات و روابط دوجانبه تاجیکستان و ایران، به خصوص شرایط و چشم انداز همکاری های دو کشور در حوزه امنیتی پرداختند.

به همین دلیل تاکید شد: تا به امروز میان دو کشور ایران و تاجیکستان، بیش از 160 سند همکاری دوجانبه، از جمله یادداشت تفاهم در زمینه اصول و چارچوب همکاری دوجانبه در حوزه امنیت به امضا رسیده است که زمینه حقوقی مناسبات دو طرف را تشکیل می دهند.

رئیس جمهوری تاجیکستان در این ملاقات بر اجرای همه جانبه سند همکاری های امنیتی به امضا رسیده که در جهت تقویت همکاری های بین مقامات کشور دو کشور زمینه مساعد را فراهم آورده است، و اجرای فعالانه مفاد این سند تاکید نمود.

همچنین دو طرف درخصوص مسائلی مانند تشدید رقابت های ژئوپلیتیک، تهدیدات عصر حاضر به امنیت جهانی و منطقه ای گفتگو کردند.

دو طرف درخصوص پاندمی کرونا و آثار آن در بروز بحران شدید اقتصادی و اقتصادی جهانی که بدون شک شرایط کنونی و آینده کشور های منطقه را به طور جدی تهدید می نماید، نیز به بحث و گفتگو پرداختند و نسبت اقدامات عملی دولت های دو کشور جهت مبارزه با این پاندمی جهانی گفتگو کردند.

در جریان این ملاقات، مقامات دو کشور، سایر مسائل جاری بین المللی و منطقه ای را نیز مورد آنالیز قرار دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 854

به "ضرورت توسعه همه جانبه روابط دو کشور محور گفت وگوی های رحمان و رحمانی فضلی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توسعه همه جانبه روابط دو کشور محور گفت وگوی های رحمان و رحمانی فضلی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید