طرز تهیه باباغنوش؛ یک غذای لبنانی

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، برنامه غذایی ما ایرانی‌ها هرچند خیلی متفاوت است اما بعد از مدتی تکراری می‌شود و دلمان می‌خواهد غذاهای جدید را امتحان کنیم. باباغنوش یکی از غذاهای لبنانی است که اتفاقا بین ما ایرانی هوادار زیاد دارد. ترکیبی از سیر و بادمجان که شبیه به غذاهای خطه گیلان است. باباغنوش خیلی راحت و سریع درست می‌شود و می‌توانید از طعم جدید آن لذت ببرید.

طرز تهیه باباغنوش؛ یک غذای لبنانی

جهت دریافت خدمات ساخت ویلای مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

مواد لازم:

  • سیر: 6 حبه
  • پیازچه: 4 عدد
  • بادمجان: 6 عدد
  • زیتون: برای تزیین
  • لیمو ترش: 1 عدد
  • ارده: 2 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی

طرز تهیه و دستور پخت:

1. ابتدا بادمجان‌ها را تمیز می‌شوییم، سپس روی اجاق گاز یا منقل ذغالی به صورت کبابی می‌پزیم. برای راحت‌تر کباب کردن بادمجان‌ها می‌توانید چدن‌های روی اجاق گاز را بر دارید سپس به راحتی و با سرعت بیشتری همه قسمت‌های بادمجان‌ها را کبابی کنید.

2. آن وقت در قابلمه‌ای عظیم آب سرد می‌ریزیم و به مدت 5 دقیقه بادمجان‌های کبابی شده را داخل آن قرار می‌دهیم و بعد از آب بیرون می‌آوریم و پوست روی آنها که سوخته شده است را جدا می‌کنیم و در آبکشی بادمجان‌ها را می گذاریم تا آب اضافه آنها بیرون بیاید.

3. سپس بادمجان‌ها را در میکسر قرار می‌دهیم و ارده، پیازچه، آب لیمو و سیر پوست گرفته را به همراه نمک و فلفل سیاه داخل میکس می‌ریزیم و می‌گذاریم تا خوب مخلوط و میکس شوند. اگر میکسر در دسترس نداشتید بادمجان‌ها و سیر را با گوشتکوب له می‌کنیم و پیازچه را ریز ریز خرد می‌کنیم.. بابا غنوش آماده شده را در ظرف می‌ریزیم و با روغن زیتون تزئین می‌کنیم. به جای روغن زیتون می‌توانید دانه‌های انار را نیز جایگزین کنید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 617

به "طرز تهیه باباغنوش؛ یک غذای لبنانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه باباغنوش؛ یک غذای لبنانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید