قاتل فیلم خاطرات قتل بالاخره پیدا شد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، بونگ جون هو سال ها پیش از این که با فیلم انگل به یک ستاره جهانی تبدیل گردد و اسکار بگیرد، در سال 2003 یک فیلم درجه یک به نام خاطرات قتل ساخت. فیلم داستان یک مجموعه قتل زنجیره ای بود که در فاصله بین 1986 تا 1991 در شهر هواسئونگ کره جنوبی به وقوع پیوست. قاتل ناشناس این ماجرا، در طول پنج سال 10 زن را مورد تجاوز قرار داده و به قتل رسانده بود.

قاتل فیلم خاطرات قتل بالاخره پیدا شد

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

این اتفاق وحشتناک که خیلی ها آن را هولناک ترین قتل های زنجیره ای تاریخ کره جنوبی می دانند، از این جهت ترسناک تر بود که قاتل آن هیچ وقت پیدا نشده بود. کوشش چندین ساله صدها و شاید بتوان گفت هزاران نفر از نیروی پلیس کره جنوبی در شناسایی این قاتل مجنون ناکام مانده بود. بونگ جون هو هم در خاطرات قتل، به شکلی هنرمندانه این ماجرا را به تصویر می کشد و حتی با نوعی زیرکی، از داستان پیدا نشدن قاتل در جهت خلق فضای تیره و تار و مرموز فیلم خود استفاده می نماید.

حال، 34 سال پس از آغاز این قتل ها و 17 سال پس از اکران فیلم خاطرات قتل، به نظر می رسد بالاخره قاتل قتل های زنجیره ای هواسئونگ پیدا شده است؛ مردی 57 ساله به نام لی چون جائه که البته همین الان هم به خاطر قتل خواهرزن خود به حبس ابد محکوم شده و در زندان بسر می برد.

لی چون جائه پارسال ارتکاب این قتل ها را تأیید کرد. اما تازه چند روز پیش بود که پس از اطمینان پلیس از صحت گفته های او، بالاخره به طور عمومی به این قتل ها اعتراف کرد. جالب این است که خودش می گوید اصلا انتظار نداشته این پرونده این همه مدت حل نشده باقی بماند. او در این باره می گوید: من هنوز نمی دانم چرا کسی به من شک نداشت! همه قتل ها اطراف من رخ می داد و من هم کوشش آنچنانی برای از بین بردن سرنخ ها به کار نمی بردم. همواره از کنار مأموران پلیس عبور می کردم و کسی کاری با من نداشت.

جالب این است که لی چون جائه در همان زمان یک بار بازداشت شده بود. گویا ساعت یکی از قربانیان را به دست خود بسته بوده و پلیس به همین دلیل به او مشکوک می گردد. اما خیلی زود آزاد می گردد.

یکی از زیباترین صحنه های فیلم خاطرات قتل مربوط به پایان آن است. وقتی کارآگاه پارک دوو که کاملا خسته و ناامید شده و این پرونده را برای همواره کنار گذاشته است، از خلال صحبت های یک بچه متوجه می گردد که قاتل چند لحظه پیش همان جا بوده است. فیلم با نمای خیره او به دوربین پایان می یابد. گویی دوباره بارقه امیدی در دل او زنده شده است و بدش نمی آید دوباره خودش را درگیر این بازی فرسایشی بی پایان کند. کاش کارآگاه پارک دوو وجود داشت و واکنش او به این خبر را می دیدیم.

  • فیلم های مهجور از کارگردانان مشهور

منبع: CNN

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 599

به "قاتل فیلم خاطرات قتل بالاخره پیدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاتل فیلم خاطرات قتل بالاخره پیدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید