قصه بچه ها یمنی که به دست ارتش سعودی ربوده می شوند

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، به گفته یک فعال یمنی ارتش سعودی اقدام به ربایش بچه ها یمنی نموده و آن ها را به مناطق درگیری گسیل می نماید.

قصه بچه ها یمنی که به دست ارتش سعودی ربوده می شوند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جلال الصلاحی فعال حقوق بشر یمنی مقیم در آمریکا ویدئویی از آزار و اذیت یک کودک یمنی به دست نیروهای ارتش سعودی در یمن منتشر نموده و گفته است که بسیاری از بچه ها یمنی بدست ارتش سعودی به مناطق درگیری اعزام شده و در آن جا مورد آزار و اذیت و تجاوز قرار می گیرند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، به گفته الصلاحی، این کودک جزو بیش از صد کودکی است که در پایگاههای نظامی سعودی در یمن سرنوشت مشابهی داشته اند. این کودک که نامی از وی برده نشده و صرفا ویدئویی از وی در شبکه های مجازی منتشر شده، در قالب نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در یمن می جنگید؛ اما نیروهای ارتش سعودی به مدت یک ماه او را در مکانی زندانی نموده و آزار و اذیتش می کردند و پس از یک ماه او را رها می نمایند. مقامات دولت مستعفی منصور هادی در وزارت دفاع و ستاد مشترک نیروهای مسلح نیز به خانواده این کودک گفته اند که نمی توانند کاری نمایند.

در مکانی که این کودک نگهداری می شد، تعدادی از اسرای انصارالله یمن نیز حضور داشتند و به این کودک پیشنهاد داده بودند که نامش را در لیست خود بیاورند تا در جریان تبادل اسرا آزاد گردد ولی او نپذیرفته بود.

جلال الصلاحی همچنین گفت که مقامات انصارالله یمن به خوبی پیگیر اسرای خود در زندان های دولت مستعفی هستند؛ اما دولت مستعفی اسرای خود را رها نموده و توجهی بدان ها ندارد.

او در ادامه گفت که نیروهای سعودی به هنگام درگیری ها خود در داخل نفربرها و تانک ها می نشینند و این بچه ها را به خط مقدم می فرستند و هر کسی که قصد عقب نشینی داشته باشد را می کشند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 347

به "قصه بچه ها یمنی که به دست ارتش سعودی ربوده می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصه بچه ها یمنی که به دست ارتش سعودی ربوده می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید