مسعود فیاضی، برادر داماد زاکانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی گردید

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی گردید.

مسعود فیاضی، برادر داماد زاکانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی گردید

به گزارش ایلنا، مسعود فیاضی متولد 3 / 11/ 1354 است که دارای مدرک دکتری فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی است و عضویت هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی را در سابقه خود دارد و دارای تالیفات و مقالات متعددی است.

فیاضی برادر داماد علیرضا زاکانی است و در دوره حضور زاکانی در مرکز پژوهش های مجلس به عنوان معاون او معرفی شده بود.

پس از چالش روز های گذشته بر سر انتصاب داماد زاکانی به عنوان مشاور شهردار تهران، زاکانی با فشار افکار عمومی حکم وی را لغو کرد. حالا باید دید با این انتصاب و افزایش شمار انتصاب های فامیلی در دولت سیزدهم واکنش افکار عمومی و از آن مهم تر نمایندگان مجلس به این مسأله چگونه خواهد بود؟

این مساله از آنجایی قابل توجه است که روز گذشته در جلسه علنی مجلس بعضی از نمایندگان نسبت به این انتصاب های فامیلی به دولت تذکر دادند.

بر این اساس فداحسین مالکی در نطق خود بیان کرد: جناب آقای رئیسی از شما ممنونیم که فرمودید در موضوع انتصابات هیچ خط قرمزی ندارید نه دفتر، نه معاون و نه وزیر هیچ کدام خط قرمز شما نیستند، صمیمانه تشکر می کنیم، اما این به تنهایی کافی نیست شایسته است که برای عملی شدن فرمایشات حضرتعالی مهلت یک هفته ای مشخص کنید و به دفتر بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری دستور دهید تا گزارش دقیقی از این موضوع تهیه نمایند و افرادی که بر اساس نسبت های فامیلی، سمت های دولتی را تصاحب کردند برکنار شوند.

بعلاوه مسلم صالحی در تذکر خود بیان کرد: طبق آنالیز های به عمل آمده بیش از 50 درصد انتصابات هیچ گونه منطق و توجیه قابل قبولی ندارند، آسیب های این انتصاب بسیار است، مانند انتصاب افراد بدون تجربه، چرا که شاهد بودیم در سِمت معاون وزیر افرادی منتصب شده اند که هیچ گونه تجربه مدیریتی نداشته اند.

باید انتصابات دارای تجربه و تخصص، اما بدون ارتباط به حوزه کاری را به این نوع انتصابات غیرقابل توجیه اضافه کرد، چرا که حتی اجازه حضور افراد باتجربه را در کنار خود نمی دهند. کشور ما در شرایطی قرار ندارد که اجازه دهیم یک معاون وزیر چندین ماه وقت صرف شناختن یک معاونت یا وزارتخانه کند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1389

به "مسعود فیاضی، برادر داماد زاکانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسعود فیاضی، برادر داماد زاکانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید