مقابله با کرونا؛ نقش تازه چین در مدیریت جهانی

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، اقدامات چین در همکاری با کشورها برای مقابله با ویروس کرونا به نوعی حاکی از نقش رهبری پکن در عرصه جهانی است.

مقابله با کرونا؛ نقش تازه چین در مدیریت جهانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آکسیوس، طی روزهای اخیر و پس از شیوع ویروس کرونا دنیا یک بار دیگر در انتظار رهبری آمریکا و یاری این کشور برای غلبه بر این بحران بهداشتی بود اما دولت ترامپ رهبری دنیای در مبارزه با ویروس کرونا را نپذیرفته و بیشترین واکنش داخلی این کشور بر تقویت اقتصاد متمرکز بوده است.

حال اگر این تصمیم آمریکا را با واکنش چین مقایسه کنیم به نتایج جالبی دست خواهیم یافت. پس از یک سری تصمیمات اولیه که باعث شیوع ویروس کرونا در چین و پس از آن خارج از این کشور شد، رهبران پکن یک چرخش 180 درجه ای یک سری اقدامات بی سابقه ازجمله قرنطینه کامل شهرها برای کنترل این بیماری واگیردار در دستور کار قرار دادند.

به دنبال کاهش تعداد موارد ابتلای تازه در چین، رهبران پکن به نظر راهنمایی بهداشت عمومی در سراسر دنیا برای مبارزه با کرونا را در دست گرفته اند.

از جمله اقدامات دیگر پکن اعزام یک تیم برای یاری به ایران بود. علاوه بر این اقدام یاریهای مالی به کشورهایی مانند ایران و ایتالیا که درگیری جدی با این ویروس دارند نیز قابل ذکر است.

باتوجه به سابقه رقابت میان چین و آمریکا که تا قبل از شیوع ویروس کرونا به یکی از اخبار مهم مالی دنیا تبدیل شده بود بعید نیست که باتوجه به موضع گیری های آمریکا و عقب نشینی از همکاری با کشورهای درگیر از یک سو و تعامل چین با بسیاری از کشورها برای مقابله با کرونا، باز هم شاهد تقابل میان آمریکا و چین باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 158

به "مقابله با کرونا؛ نقش تازه چین در مدیریت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله با کرونا؛ نقش تازه چین در مدیریت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید