نبود تبلیغات محیطی دلیل استقبال اندک از تابستانه کتاب در خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، به گزارش خبرنگاران از خراسان شمالی، طرح تابستانه کتاب99 با مشارکت هفت کتاب فروشی از 27 کتاب فروشی خراسان شمالی همزمان با عید غدیر در این استان شروع و تا 30 مرداد ماه جاری در کتاب فروشی های عضو این طرح ادامه دارد.

نبود تبلیغات محیطی دلیل استقبال اندک از تابستانه کتاب در خراسان شمالی

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

رضا رضایی؛ معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این باره به خبرنگار ایبنا، گفت: در این طرح کتاب های عمومی و کتاب های کودک و نوجوان با 25 درصد تخفیف به علاقه مندان عرضه می گردد و علاقه مندان می توانند تا سقف یک میلیون و 500 هزار ریال کتاب های مورد احتیاج خود را خریداری نمایند.

وی اضافه کرد: کتاب فروشی های اندیشه سبز با مدیریت ابوالفضل اصغرپور، پاتوق کتاب بجنورد با مدیریت مجتبی یزدانی، حاتمی با مدیریت علی اصغر حاتمی،شهرکتاب بجنورد با مدیریت آناهیتا غفاریان، گوتنبرگ با مدیریت محمدابراهیم تاتاری، کتابسرای فرزین با مدیریت لاله فرزین فر از بجنورد و کتابسرای عضدی با مدیریت حسین عضدی از مانه و سملقان در طرح تابستانه کتاب مشارکت دارند.

رضایی اعلام کرد: در تابستانه کتاب99 به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتابفروشی ها پوشش داده می گردد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، همچنین گفت: امیدواریم با اجرای طرح تابستانه کتاب با پرداخت یارانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علاوه بر حمایت از صنعت نشر و کتاب فروشی های استان که در دوران شیوع کرونا دچار رکود در کسب وکار شدند، شاهد گسترش فرهنگ کتاب خوانی در بین خانواده ها نیز باشیم.

تأثیر تبلبغات محیطی در میزان استقبال از تابستانه کتاب

علی اصغر حاتمی؛ مدیر کتاب فروشی حاتمی، با انتقاد از نبود تبلیغات محیطی در ارتباط با طرح تابستانه، اعلام کرد: حتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا شهرداری یک بنر در سطح شهر نصب نکرده و این باعث شده که مردم از این طرح اطلاع نداشته و استقبال از این طرح کاهش پیدا کند.

وی با توجه به گسترش ویروس کرونا، از فروش اینترنتی در طرح تابستانه در این کتاب فروشی اطلاع داد و اضافه کرد: در این کتاب فروشی بعد از انتشار ویروس کرونا سرویس ارائه کتاب به صورت اینترنتی راه اندازی شد.

دستگاه های متولی در تبلیغات همیار کتاب فروشی ها باشند

مجتبی یزدانی؛ مدیر پاتوق کتاب نیز از نداشتن تبلیغات محیطی در سطح شهر انتقاد و همین استقبال اندک را نیز حاصل کوشش خود کتاب فروش دانست و گفت: با ارسال تبلیغات پیامکی برای مشتریان ثابت خودمان توانسته ایم اطلاع رسانی را انجام دهیم، ولی این ها کافی نیست و انتظار داریم دستگاه های متولی حداقل در تبلیغات این طرح همیار و کتاب فروشی ها باشند.

وی، وجود طرح هایی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از خرید کتاب ها را لازم، ولی کافی ندانست و ادامه داد: طرح ها ارائه می گردد، ولی حمایتی از طرح ها صورت نمی گیرد. برای نمونه برای طرح تابستانه 99، هیچ تبلیغاتی در سطح شهر صورت نگرفته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 451

به "نبود تبلیغات محیطی دلیل استقبال اندک از تابستانه کتاب در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود تبلیغات محیطی دلیل استقبال اندک از تابستانه کتاب در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید