نشست بایدن با اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، کاخ سفید در بیانیه ای گفت، رئیس جمهوری آمریکا نشستی با نمایندگان دائم شورای امنیت سازمان ملل برگزار کرده و از آنها خواست تا فورا اقدامی در رابطه با میانمار، اتیوپی، لیبی، سوریه و یمن انجام دهند.

نشست بایدن با اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل

در این بیانیه آمده است: به لطف نظارت لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در شرایطی که ایالات متحده این ماه ریاست این شورا را بر عهده داشت، رئیس جمهوری آمریکا همچنین بر لزوم اقدام شورای امنیت در خصوص طیفی از بحران های منطقه ای شامل مواردی در برمه (میانمار)، اتیوپی، لیبی، سوریه و یمن تاکید کردند.

در جریان این نشست، جو بایدن بر تعهد آمریکا به رهبری جهانی مبتنی بر ارزش ها و بازتعامل با نهادهای بین المللی به ویژه سازمان ملل دوباره تاکید کرد.

این بیانیه تاکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا بر اهمیت کار با شرکای جهانی و از طریق نهادهای چندجانبه برای پایان این پاندمی، ارتقای امنیت بهداشت جهانی و تضمین اینکه حرکت کشورهای ما به بهبود اقتصادی عادلانه و پایدار می انجامد، تاکید کردند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از تمایل کشورش برای پیوستن رسمی به گروه دوستان سازمان ملل در خصوص آب و هوا و امنیت خبر داد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 838

به "نشست بایدن با اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست بایدن با اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید