نوروز در سرزمین های آسیایی ، آیین های پاکستان و ژاپن

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، خیلی از کشورهای دیگر به جز ایران، نوروز را گرامی می دارند. این کشورها به واسطه فرهنگ غنی و قدیمی جشن نوروز را برگزار می نمایند. با نزدیک شدن به نوروز بد نیست که با این کشورها آشنا شویم. با مجله خبرنگاران همراه باشید تا با این کشورها آشنا شوید. در این مطلب نوروز در پاکستان و نوروز در ژاپن را بازگو می کنیم.

نوروز در سرزمین های آسیایی ، آیین های پاکستان و ژاپن

نوروز در پاکستان

در پاکستان نوروز رو با صفت عالم افروز می شناسند و جشن بسیار بزرگ و مهمی هست. پاکستانی ها هم مثل ایرانی ها خانه تکانی می نمایند، لباس نو می پوشند، به دید و بازدید می روند، برای هم کارت پستال و هدیه تبریک سال نو می فرستند، حنا می بندند، کدورت ها را کنار می گذارند، روزها را به شادی سپری می نمایند، به پایکوبی و پایکوبی می پردازند، به دامان طبیعت می روند، به مهمانی می روند، منتظر مهمان می مانند، سفره های نوروزی رنگی از انواع شیرینی ها و میوه ها می چینند و از مهمانان پذیرایی می نمایند. از سنت های ویژه نوروز در پاکستان، تهیه انواع شیرینی ها مثل لدو، گلاب حامن، رس ملائی، کیک برفی، شکرپاره، کریم رول و سوهان حلوا هست. آن ها بر این باورند که هدف از برگزاری جشن نوروز ایجاد امید، امنیت، صلح و آشتی است. شروع بهار و تجدید حیات طبیعت را نشانه هایی برای این بزرگداشت می دانند.

نوروز در ژاپن

مردم در عید نوروز در ژاپن کیمونو می پوشند، کیک موشی می پزند و می خورند. حتی برای پخت این کیک در محیط آپارتمانی کنونی، ماشین کوبیدن آرد مخصوص موشی دارند که به آن موشی تاکی می گویند!! آنان معتقدند که روز اول بهار و عید نوروز، نباید در خانه کسی را جارو نمایند تا خیر، برکت و سلامتی از در خانه بیرون نرود! این آیین های نوروزی از گذشته های دور برای آن ها به یادگار مانده است.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1484

به "نوروز در سرزمین های آسیایی ، آیین های پاکستان و ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوروز در سرزمین های آسیایی ، آیین های پاکستان و ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید