وزیر دفاع اوکراین: برای پس دریافت مناطق مان مصمم هستیم

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، خبرنگاران : آندره تاران روز شنبه در سخنانی که در پایگاه اینترنتی وزارت دفاع اوکراین منتشر شد، اطلاعاتی مبنی بر اینکه اوکراین قصد شروع عملیات نظامی در منطقه دونباس را دارد، ادعایی برای ایجاد رعب و وحشت خواند.

وزیر دفاع اوکراین: برای پس دریافت مناطق مان مصمم هستیم

به گزارش به نقل از ایرنا، وزیر دفاع اوکراین با بیان اینکه کی یف قصد جنگ افروزی ندارد، گفت: مصمم به بازپس دریافت مناطق خود از راه های صلح آمیز هستیم.

آندره تاران روز شنبه در سخنانی که در پایگاه اینترنتی وزارت دفاع اوکراین منتشر شد، اطلاعاتی مبنی بر اینکه اوکراین قصد شروع عملیات نظامی در منطقه دونباس را دارد، ادعایی برای ایجاد رعب و وحشت خواند.

منطقه شبه جزیره کریمه در سال 2014 پس از برگزاری همه پرسی عمومی در این منطقه که بیشتر ساکنان آن به استقلال از اوکراین رای دادند با امضای موافقت نامه ای به روسیه ملحق شد.

مناقشه در منطقه دونباس شامل استان های دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین نیز پس از تغییر حکومت در کی یف و روی کار آمدن دولت غرب گرا در این کشور شروع شد و بر اثر جنگ داخلی در این منطقه تا حدود 14 هزار نفر بیشترا ساکنان محلی کشته شدند.

وزیر دفاع اوکراین گفت: متشنج کردن منطقه دونباس و متهم کردن اوکراین برای نقض حقوق روس تبارها در این منطقه می تواند شرایط را برای تهاجم روسیه به اوکراین مهیا کند.

تاران خاطر نشان کرد که تهاجم نظامی روسیه به اوکراین فقط در صورتی تحقق خواهد یافت که تصمیم سیاسی در این مورد در عالی ترین سطح در کرملین گرفته گردد.

وی با بیان اینکه حکومت اوکراین صلح طلب است، اضافه نمود: اوکراین در برابر روسیه می ایستد و نیروهای مسلح اوکراین از مرزهای کشور خود دفاع می نمایند.

وزیر دفاع اوکراین مدعی شد که مناقشه ای که روسیه ایجاد نموده است فقط از راه های سیاسی می توان از بین برد. اوکراین مصمم به توسل به راه های متمدنانه برای بازپس دریافت مناطق اشغالی خود است.

تاران بر همکاری بیشتر اوکراین با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تاکید و بیان نمود: موقعیت شریک که اوکراین از ناتو دریافت نموده است امکان می دهد که نیروهای مسلح اوکراین در امسال در چند برنامه و رزمایش مشارکت فعال داشته باشند.

تنش ها در دونباس بین جدایی طلبان و دولت اوکراین از یکشنبه گذشته اوج گرفته است.

دیروز ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین بر ضرورت برقراری صلح و آرامش در منطقه مناقشه دونباس در جنوب شرق این کشور تاکید نمود.

به گزارش ایرنا، زلنسکی پس از بازدید از خطوط حائل در منطقه دونباس روز آدینه در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: تیراندازی ها در خط مقدم جبهه به یک مساله خطرناک روزمره تبدیل شده است.

وی اضافه نمود: پس از چند ماه رعایت کامل آتش بس، بار دیگر با ضرورت برقراری دوباره آرامش روبرو شده ایم.

رئیس جمهوری اوکراین در ادامه مطلب خود خطاب به مردم این کشور نوشت: هر کس که توانایی دارد باید به منطقه دونباس بیاید. در اینجا سرنوشت کشور معین می گردد.

زلنسکی خاطر نشان کرد: سربازان اوکراینی باید بدانند که خدمت آنها استقلال و صلح در کشور را تقویت می نماید.

وی در توصیف وضع خطوط حائل با جدایی طلبان روس تبار نوشت: اخیرا تک تیراندازان دشمن فعالتر شده اند و بطور منظم مواضع نیروهای ما را هدف قرار می دهند.

رئیس جمهوری اوکراین با اشاره به تغییر خطوط حائل و کنترل مناطق بیشتری توسط نظامیان اوکراینی گفت: از زیرساخت ها هیچ چیز باقی نمانده است و اقدامات زیادی در پیش داریم.

ادوارد باسورین سخنگوی وزارت دفاع جمهوری خودخوانده دونتسک در گفت و گو با شبکه روسیه24 از گلوله باران بعضی نواحی شهر دونتسک و نیز مناطقی واقع در نزدیکی این شهر با سلاح های سنگین از جمله خمپاره انداز 120 میلی متری توسط نیروهای اوکراینی اطلاع داد که بر اثر آن دست کم یک نفر کشته و دو نفر از ساکنان محلی نیز زخمی شده اند.

دیمیتری کوزاک معاون دفتر رییس جمهوری روسیه اعلام نمود که مسکو با توجه به ابعاد مناقشه مسلحانه در منطقه دونباس، به دفاع از اتباع خود در این منطقه خواهد پرداخت.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 905

به "وزیر دفاع اوکراین: برای پس دریافت مناطق مان مصمم هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع اوکراین: برای پس دریافت مناطق مان مصمم هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید