پروژه زورخانه رشت در زمره پروژه های مناسب حوزه ورزش باستانی

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، خبرنگاران/گیلان معاون پشتبانی بنیاد مسکن کشور، با اشاره به فرایند احداث زورخانه امام علی(ع) رشت، گفت: پروژه مذکور تا به امروز از لحاظ فنی و اجرایی به خوبی پیش رفته و در زمره پروژه های مناسب حوزه ورزش باستانی در کشور به شمار می آید.

پروژه زورخانه رشت در زمره پروژه های مناسب حوزه ورزش باستانی

هادی درفشی در حاشیه بازدید از پروژه در حال احداث زورخانه امام علی(ع) رشت و فرایند بازسازی و بازسازی مسجد صفی رشت و مسجد اردبیلیان، با اشاره به پیشینه درخشان گیلان در ورزش های باستانی و زورخانه ای و پیشرو بودن استان در این بخش، اظهار کرد: ورزش زورخانه ای و پهلوانی بسیار مقدس است و ورود به زورخانه حالت عبادت در مسجد را دارد.

وی با بیان اینکه ورزش های زورخانه ای و پهلوانی ریشه در تاریخ و فرهنگ ما دارد، بر ضرورت احیای ورزش های ایرانی و اسلامی تاکید کرد و گفت: ورزش زورخانه ای آداب و سنتی خاص دارد که از پهلوانان افسانه ای و باستانی ایران الهام گرفته است.

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور شرح داد: پروژه مذکور تا به امروز از لحاظ فنی و اجرایی به خوبی پیش رفته و در زمره پروژه های مناسب این حوزه در کشور به شمار می آید.

درفشی با اشاره به مسجد صفی و مسجد اردبیلیان، ادامه داد: مساجد علاوه بر اینکه مکانی برای عبادت و بندگی خداست، مکانی برای تبلیغ و ارشاد و هدایت مردم و عرضه کردن قوانین الهی و آشنا نمودن مردم با آن است.

وی مسجد را به عنوان پایگاه اجتماع مردم و زمینه ساز ایجاد وحدت و همبستگی هرچه بهتر و بیشتر در میان اقشار مختلف جامعه اسلامی دانست و خواستار تسریع در بازسازی این بناها شد.

محمد اکبرزاده، مدیرکل بنیاد مسکن گیلان نیز، اظهار کرد: عملیات اجرایی سالن بین المللی ورزش های باستانی و زورخانه ای امام علی(ع) رشت سال گذشته در زمینی به مساحت 1200 مترمربع و با زیربنای 830 مترمربع با استفاده از الگوی معماری سنتی گیلان و ورزش باستانی با برآورد اولیه 160 میلیارد ریال آغاز شد.

وی با بیان اینکه مجموعه مذکور، دارای سالن اصلی با ظرفیت 320 نفر، فضای اداری و مدیریت ورزش های باستانی و زورخانه ای و سیستم سرمایش و گرمایش استاندارد و مدرن است، اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه 36 درصد است. اسکلت فلزی پروژه با پیشرفت 90 درصدی مونتاژ شده و فقط سازه گنبد مانده که باید در محل مونتاژ شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان شرح داد: کلیه قطعات چوبی، متال دک و تاسیسات برقی و مکانیکی تهیه شده و طبق برنامه کار پروژه به تمام خواهد رسید و تمامی استانداردهای زورخانه بین المللی در این پروژه لحاظ شده است.

اکبرزاده همچنین به فرایند بازسازی و بازسازی مسجد صفی و مسجد اردبیلیان رشت اشاره کرد و یادآور شد: پروژه مسجد صفی از محل اعتبارات بلاعوض بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مبلغ 85 میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی 51 درصد در حال انجام است.

وی مسجد صفی را هویت دینی و فرهنگی مردم رشت خاطرنشان کرد و فرایند بازسازی این پروژه را مثبت ارزیابی دانست و گفت: امیدوارم برنامه ریزی برای تسریع در بازسازی این بنای تاریخی انجام شود و هر چه زودتر شاهد بهره برداری از آن باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، با بیان اینکه اعتبار پروژه بازسازی مسجد اردبیلیان رشت نیز از محل اعتبارات بلاعوض بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مبلغ 25 میلیارد ریال تامین شده است، عنوان کرد: این پروژه با پیشرفت فیزیکی 53 درصد در حال بازسازی است.

وی اضافه کرد: کار مربوط به سربندی در حال انجام است و کلیات کار تاسیساتی برنامه ریزی و کاشی های قدیمی پروژه در کارگاه احیای مصالح سنتی ترمیم شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 665

به "پروژه زورخانه رشت در زمره پروژه های مناسب حوزه ورزش باستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه زورخانه رشت در زمره پروژه های مناسب حوزه ورزش باستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید