گروه طالبان مذاکره با کابل را متوقف کرد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، به گزارش خبرنگاران به نقل از افق، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می گوید که هیئت فنی این گروه که به منظور بحث در خصوص تبادل زندانیان به کابل سفر نموده، دیگر در نشست های بی نتیجه با هیئت دولت افغانستان شرکت نخواهد کرد.

گروه طالبان مذاکره با کابل را متوقف کرد

وی همچنین معترض شد که مطابق توافق نامه صلح، فرایند تبادل زندانیان باید شروع می شد؛ اما این فرایند به بهانه های مختلف به تعویق افتاده است.

شاهین بامداد امروز سه شنبه در حساب کاربری توئیتر نوشت: ما تیم تکنیکی کمیسیون زندانیان را جهت تصدیق و تثبیت زندانیان به کابل فرستادیم؛ زیرا مطابق توافقنامه باید فرایند رهایی زندانیان شروع می شد؛ اما متأسفانه به بهانه های مختلف، آزادی آنها تا به امروز به تعویق افتاده است. از این رو تیم تکنیکی ما از فردا در نشست های بی نتیجه با طرف مقابل شرکت نمی کند.

قرار بود فرایند تبادل زندانیان میان طالبان و دولت افغانستان در انتها ماه میلادی مارس شروع گردد. به همین دلیل، طالبان برای شناسایی زندانیان خود یک هیئت فنی را به کابل اعزام کرد. این هیئت از حدود یک هفته به این سو، سرگرم مصاحبه با هیئت فنی دولت افغانستان در خصوص زندانیان است؛ اما به نظر می رسد این مصاحبه نتیجه ای در پی نداشته است.

در این راستا، متین بیگ رئیس اداره مستقل ارگان های محلی می گوید که طالبان خواهان رهایی 15 فرمانده ارشد است و به همین خاطر فرایند آزادی زندانیان با تأخیر روبرو شده است.

به گفته وی، این فرماندهان در حملات عظیم دست داشته اند و این خواست طالبان پذیرفتنی نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 217

به "گروه طالبان مذاکره با کابل را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه طالبان مذاکره با کابل را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید