35 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، محمود علیزاده، معاون سازمان امور مالیاتی درباره افتتاح سامانه دریافت گزارشات مردمی فرار مالیاتی گفت: یکی از موضوعاتی که سازمان امور مالیاتی دنبال می کند جلوگیری از فرار مالیاتی است که بخشی از این اقدامات را از طریق استفاده از گزارشات مردمی پیگیری می کنیم.

35 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

او ادامه داد: قبل از این سامانه گزارشات مردمی از طریق سیستم سنتی و کاغذی برای سازمان ارسال می شد که این روش هم برای مردم مشکل بود و هم کنترل گزارشات را برای سازمان سخت کرده بود.

معاون سازمان امور اقتصادیاتی اضافه کرد: بر مبنای سیستم جدید، مردم می توانند فرار اقتصادیاتی را با ارائه اطلاعات و اسناد در درگاه سامانه ثبت و مدارک را ضمیمه کنند.

علیزاده از 35 هزار میلیارد تومان فرار اقتصادیاتی خبر داد و گفت: در بخش فرار اقتصادیاتی با دو مفهوم مواجهیم؛ اول کتمان درآمد و دوم اجتناب از پرداخت اقتصادیات است که با راه اندازی این سامانه به دنبال کنترل این موضوعات هستیم.

او اظهار کرد: گزارشات توسط سامانه به طور سیستمی رسیدگی می شود و تمام مردم می توانند فرارهای اقتصادیاتی را گزارش دهند.

معاون سازمان امور اقتصادیاتی با بیان اینکه 110 ذینفع در سطح کشور داریم که اطلاعات فعالان اقتصادی را در اختیار دارند، گفت: به ویژه نهادهایی که اقدام به صدور مجوز می کنند می توانند اطلاعات موثری برای جلوگیری از فرار اقتصادیاتی به سازمان ارائه دهند.

علیزاده با تاکید بر موضوع ساماندهی معافیت های اقتصادیاتی گفت: از آنجایی که بخشی از کانال های معافیت ها روشن نیست، عده ای برای اجتناب از پرداخت اقتصادیات از مقررات معافیت های اقتصادیاتی سواستفاده و خود را مشمول دریافت معافیت ها عنوان می کنند. با ساماندهی بحث معافیت های اقتصادیاتی به دنبال جلوگیری از این سواستفاده ها هستیم.

وی با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی در قالب قانون اقتصادیات های مستقیم گفت: اقتصادیات عایدی بر سرمایه، اقتصادیات بر مجموعه درآمدها و ساماندهی معافیت های اقتصادیاتی را در یک بسته پیشنهادی در بهمن ماه گذشته به دولت تقدیم کردیم که این موضوع در حال نهایی شدن است و اگر به تصویب مجلس برسد بخش زیادی از موضوعات اقتصادیاتی در کشور حل می شود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 421

به "35 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید