برترین مقاصد برای موج سواری در دنیا

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، موج سواری یکی از ورزش های آبی جالب توجه به شمار می رود که در سراسر دنیا هواداران زیادی دارد و هر ساله هزینه های بسیار زیادی پیرامون آن در گردش است. موج سواران علاوه بر اینکه در پی موج های بسیار عالی هستند، مقاصدی با آب وهوای خوب، زیرساخت های مناسب برای اقامت یا کمپینگ، زیبایی های طبیعی و دارای دیگر فعالیت های آبی را انتخاب می نمایند. در ادامه به معرفی 10 مقصد عالی برای موج سواری را به شما معرفی می کنیم.

برترین مقاصد برای موج سواری در دنیا

10. ساح ل سومو و لوردو

Beaches of Somo and Loredo, Cantabria

در سراسر اسپانیا مقاصد بسیار خوبی برای موج سواری وجود دارند که از جمله آن ها می توان به پنتین در فرول، ال گولفو در لازاروت و تاریفا در کادیز اشاره نمود؛ اما ساحل سومو (Somo Beach) و ساحل لوردو (Loredo Beach) بهترین مکان برای موج سواری در اسپانیا به شمار می فرایند. در ساحل سومو موج هایی با مقدار های مختلف وجود دارند و طول خود ساحل نیز به حدود 6 کیلومتر می رسد و از آن به عنوان اولین پناهگاه طبیعی در اسپانیا و دومین در اروپا یاد می گردد. در کنار آن نیز ساحل لوردو واقع شده است که طول آن به 3 کیلومتر می رسد و مکان خوبی برای موج سواری به شمار می رود.

9. فلوریانوپلیس

Florianópolis, Brazil

فلوریانوپلیس (Florianópolis) در برزیل در بین ساکنان محلی به نام فلوریپا شناخته می گردد و بهشتی متشکل از ده ساحل است و یکی از بهترین مقاصد برای موج سواری در سراسر دنیا به شمار می رود که پیرامون آن را طبیعتی زیبا فرار گرفته است. موج ها در سواحل سانتینهو، موکامبیک، ایمبیتوبا و گاروپابا برای موج سواری ایدئال هستند. در تمام سال و به خصوص در بین ماه های آوریل تا اکتبر، بادهای بسیار خوبی از سمت شمال می وزند و موج های خوبی را ایجاد می نمایند. منطقه فلوریپا به پربازدیدترین مقصد در برزیل تبدیل شده است.

8. جزیره سیارگائو

Siargao Island, Philippines

جزیره سیارگائو (Siargao Island) بهشتی بکر و یکی از زیباترین منطقه ها روی زمین به شمار می رود که در آن می توان از طبیعتی بسیار تماشایی لذت برد. این جزیره به عنوان مرکز موج سواری در فیلیپین شناخته می گردد و در آن موج های بسیار خوبی وجود دارند که به نام کلاود 9 شناخته می شوند. تنها با پروازهای داخلی فیلیپین می توان به این جزیره سفر کرد و همین سبب شده تا فضا و محیط جزیره دست نخورده باقی بماند. جدا از موج سواری می توان در میان آب های شفاف جزیره غواصی یا درون غارهای شگفت انگیز سوهوتون گردش کرد.

7. ساحل مالیبو

Malibu, California

از دهه 50 میلادی، ساحل مالیبو (Malibu) به عنوان تاریخ و فرهنگ موج سواری شناخته و از آن به عنوان اولین مقصد موج سواری در دنیا یاد می گردد. ساحل مالیبو به علت نزدیکی به لس آنجلس کالیفرنیا، مقصدی ایدئال به شمار می رود و هم موج سواران حرفه ای و هم تازه کار می توانند در آب های آن موج سواری نمایند. آب وهوای خوب مالیبو نیز از جمله دلایلی است که افراد زیادی را به اینجا جذب می نماید.

6. پلایا گرانده

Playa Grande, Costa Rica

آب های دریا در ساحل پلایا گرانده (Playa Grande) گرم هستند و موج های آن در تمام فصول سال عالی است که آن را به مقصدی برجسته برای موج سواری تبدیل می نماید. این ساحل در کنار خط ساحلی شمالی اقیانوس آرام در کاستاریکا قرار گرفته است و علاوه بر داشتن موج های خارق العاده، غروب هایی بی نظیر و تماشایی دارد. در تمام سال شرایط آب وهوایی برای موج سواری در پلایا گرانده فراهم است که آن را به مقصدی منحصربه فرد و ایدئال در بین موج سواران تبدیل نموده است.

5. اریسیرا

Ericeira, Portugal

اریسیرا (Ericeira) با داشتن 9 ساحل موج سواری عالی و بعلاوه استانداردهای محیط زیستی بالا، به اولین مقصد موج سواری کلاس دنیای در اروپا تبدیل شد. اریسیرا با داشتن پنج کیلومتر خط ساحلی در کنار خود یک روستای ماهیگیری سنتی پرتغالی را دارد که بر روی صخره ها قرار گرفته است و پر از کافه ها، فروشگاه ها و رستوران ها است.

4. هوسه گور

Hossegor, France

هوسه گور (Hossegor) در ساحل جنوب غربی فرانسه به نام لندز واقع شده است و کیلومترها از سواحلی بسیار زیبا و تماشایی را در خود جای داده است. موج هایی بسیار برجسته و خارق العاده در اینجا تشکیل می شوند و موج سوارانی در کلاس دنیای را به اینجا می کشاند. هر ساله در سپتامبر مسابقات کوئیک سیلور پرو فرانسه در هوسه گور برگزار می گردد.

3. گولد کوست

Gold Coast, Australia

استرالیا به عنوان یک مقصد گردشگری برجسته شناخته می گردد و در بین موج سواران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. گولد کوست (Gold Coast) به عنوان بهترین مکان موج سواری در کوئینلند استرالیا شناخته می گردد و بهترین فصل برای موج سواری در اینجا نیز از ماه ژانویه یا ژوئیه است که در آن موقع، دمای آب وهوای نیمه گرمسیری منطقه، این اجازه را به موج سواران می دهد تا در بیشتر اوقات بتوانند تمرین نمایند. در ساحل کایرا بعضی از سریع ترین و مشهورترین موج ها در روی زمین دیده می شوند.

2. ساحل سانست

Sunset Beach, Oahu, Hawaii

هونولولو مرکز مجمع الجزایر هاوایی است و در جنوب خط ساحلی جزیره اوآهو قرار گرفته است. این مکان بیشتر برای سواحل نیم دایره و هلالی شکل خود معروفیت دارد که موج سوارانی از سراسر دنیا را به خود جذب می نماید. ساحل سانست (Sunset Beach) در شمال جزیره اوآهو بیشتر برای موج های غول پیکر زمستانی خود معروفیت دارد و موج سواری در آن به تازه کارها توصیه نمی گردد. موج های تماشایی دریا در این ساحل بعلاوه مناظری خارق العاده را ایجاد می نمایند.

1. خلیج جفریز

Jeffreys Bay, South Africa

خلیج جفریز (Jeffreys Bay) به عنوان قطب موج سواری در آفریقا و بعلاوه یکی از بهترین مکان ها برای انجام این ورزش هیجان انگیز در سراسر دنیا شناخته می گردد. هر ساله رویداد ASP World Tour در اینجا جریان دارد که موج سواران و تماشاگرانی از سراسر دنیا را به خود جذب می نماید. در خلیج جفریز جریان های گرم اقیانوس هند با جریان های اقیانوس اطلس، شرایط دریایی بسیار خاصی را ایجاد می نمایند که برای موج سواری ایدئال است.

منبع: فوت و فن / tourism-review.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1417

به "برترین مقاصد برای موج سواری در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد برای موج سواری در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید