تیم ملی والیبال نشسته به 5 علت می توانست قهرمان پارالمپیک نشود

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی والیبال نشسته ایران در حالی قهرمانی شانزدهیمن دوره بازی های پارالمپیک را از آن خود کرد که تا قبل از این از هشت دوره حضور در این بازی ها صاحب 6 اسم قهرمانی و دو اسم نایب قهرمانی شده بود.

تیم ملی والیبال نشسته به 5 علت می توانست قهرمان پارالمپیک نشود

این تیم به اسم مدافع قهرمانی در بازی های توکیو شرکت کرد و توانست با شکست قاطعانه تیم های آلمان، چین، برزیل (مرحله مقدماتی) و بوسنی (مرحله نیمه نهایی) پیشروی بدون باختی تا ملاقات نهایی داشته باشد. ملی پوشان والیبال نشسته ایران در ملاقات نهایی تنها با یک گیم باخته و با نتیجه 3 بر یک روسیه را شکست دادند و اینگونه هفتمین طلای خود در ادوار مختلف پارالمپیک و یازدهمین مدال طلای کاروان ایران در توکیو را به دست آوردند.

تیم ملی والیبال نشسته ایران در حالی قهرمانی بدون باخت پارالمپیک شد که هادی رضایی سرمربی این تیم می گوید قبل از بازی ها و در جریان آن اتفاقای پیرامون تیم و شاگردانش افتاد که هر یک می توانست توجیهی برای شکست و ناکامی باشد اما در نهایت هیچ یک از آنها مانع قهرمانی نشد.

این مربی در تبادل نظر با خبرنگاران و در رابطه با آنچه باعث موفقیت تیم ملی والیبال نشسته در میادین مختلف شده است، گفت: برنامه ریزی و آینده نگری رمز موفقیت تیم است. البته ثبات مدیریت را نباید در این زمینه نادیده بگیریم. در واقع تنها یک عنصر باعث موفقیت متوالی یک تیم آنهم در پارالمپیک نمی گردد. عناصر و فاکتورهای مختلفی باید کنار هم قرار بگیرند تا این نتیجه حاصل گردد.

وی توضیح داد: تیم ملی والیبال نشسته ایران برای حضور در بازی های توکیو 200 روز تمرین و اردو داشت و مهمتر اینکه بدون حاشیه کار خود را دنبال کرد. شرایط کرونا که برای همه ورزشکاران و تیم ها وجود داشت برای این تیم و ورزشکارانش هم وجود داشت اما اجازه ندادیم این موضوع توجیهی باشد برای کوتاهی و نتیجه نگرفتن.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بعلاوه تاکید نمود: پیش از شروع بازی های توکیو و در جریان این بازی ها اتفاقاتی پیرامون تیم ملی والیبال نشسته افتاد که هر یک می توانستند عامل باخت تیم و نرسیدن به قهرمانی شوند، اول اینکه یک روز پیش از اعزام تیم به توکیو مهرزاد مهربان با مرگ پدر خود روبرو شد، این بازیکن در مراسم خاکسپاری پدرش شرکت کرد و از همانجا به فرودگاه آمد تا به توکیو سفر کند. دوم اینکه دو روز پیش از شروع بازی ها مادر خود من فوت کرد در حالیکه خودم در توکیو بودم.

رضایی با اشاره به اینکه نخستین ملاقات تیم ملی والیبال نشسته ایران در المپیک مقابل تیم ملی آلمان برگزار گردید، ادامه داد: سومین مسئله اینکه در جریان این بازی انگشت میثم علیپور که از بازیکنان تاثیرگذارمان است دچار دررفتگی شد طوریکه مجبور به تعویض او شدیم و تا انتها بازی هم روی نیمکت بود. در همین بازی انگشت حسین گلستانی که از برترین های تیم است شکست و او به طور کامل بازی ها را از دست داد. با اتفاقاتی که پیرامون این دو بازیکن افتاد ترکیب اصلی تیم ملی به اجبار تغییر کرد.

وی توضیح داد: دیگر اینکه دو روز پیش برادر فرید صائبی که یاری من در کادر فنی است، فوت کرد. هر کدام از این پنج موضوع می توانستند دلیلی بر نتیجه نگرفتن تیم باشند اما وقتی اراده و انگیزه تیمی و مهمتر از همه غیرت باشد، اجازه نمی دهد اینها عامل بازدازنده شوند.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران اشاره ای هم به دیگر تیم های شرکت کننده در بازی های پارالمپیک داشت و گفت: والیبال نشسته و مسابقات این رشته روز به روز زیباتر می گردد چون فاصله میان تیم ها کمتر می گردد. در جریان همین بازی ها تکنیک تیمی خیلی معنی نداشت چون تاکتیک و تفکر نتیجه بخش است. در کل تیم ها فاصله زیادی با هم نداشتند. در جریان بازی این تفکر مربیان و عملکرد بازیکنان بود که معین کننده می شد.

رضایی با بیان اینکه همه تیم ها والیبال نشسته در توکیو سطح برابری داشتند، تاکید نمود: من از ابتدای مسابقات گفته بودم که 5 فینال در پیش داریم و روی حرفم هم بودم. هر ملاقات برای ما حکم یک فینال را داشت. کوشش و تمرینی که تیم ملی والیبال نشست ایران داشته قطعا سایر تیم ها هم داشتند، خدای ما برای آنها هم خدا است. دعایی که در حق می گردد برای آنها هم وجود دارد. ما با این شرایط رقابت های خود را برگزار کردیم و توانستیم قهرمان شویم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1083

به "تیم ملی والیبال نشسته به 5 علت می توانست قهرمان پارالمپیک نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی والیبال نشسته به 5 علت می توانست قهرمان پارالمپیک نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید