جایزه فاکنر به نویسنده کتاب غاز رسید

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیدتدپرس، یی یون لی 15 هزار دلار به عنوان جایزه پن/فاکنر دریافت می نماید که در سال های گذشته به نویسندگانی مثل فیلیپ راث، آن پچت و دیشا فیلیاو داده شده است.

جایزه فاکنر به نویسنده کتاب غاز رسید

یییون لی، نویسنده چینی ساکن آمریکا و سردبیر مجله ادبی پابلیک اسپیس در بروکلین است. لی پیش از این برنده جایزه پن/همینگوی برای هزار سال دعای خوب و برنده جایزه پن/جین آستین برای جایی که دلایل به انتها می رسد شده بود. او بعلاوه دسامبر گذشته جایزه پن/مالامود را برای رجحان در داستان کوتاه دریافت کرد.

روز سه شنبه، داوران پن/ فاکنر یی یون را به خاطر نوشتن رمانی خیره کننده و بر هم زننده کلیشه های رایج تحسین کردند. این کتاب قبلا در لیست اولیه نامزدهای جایزه اندرو کارنگی 2023 برای رجحان در ادبیات داستانی قرار گرفته بود.

در بیانیه داوران آمده است: این کتاب، داستان یک دوستی پیچیده بین دو دختر است که به سوی یکدیگر می روند و از هم دور می شوند. نثر کتاب منحصربفرد است. شخصیت های اصلی داستان، اگنس و فابین، با نبوغ خاص و جاه طلبی های جسورانه، ما را تسخیر کردند.

دیگر نامزدهای دریافت جایزه پن/فاکنر، جاناتان اسکوفری برای اگر بعد از تو زنده بمانم، کاترین هارلان برای جسم های میوه دار، دیون ایروینگ برای جزایر و لورا وارل برای ریتم شیرین و نرم، هر یک 5 هزار دلار جایزه دریافت خواهند کرد.

جایزه پن/فاکنر که هر سال به برترین آثار داستانی منتشر شده به وسیله ساکنان آمریکا اهدا می گردد، در سال 1981 بنیان گذاری شد. از جمله برندگان پیشین این جایزه می توان به آنی پرولکس برای کارت پستال، مایکل کانینگهام برای ساعت ها و دیشا فیلیاو برای زندگی مخفیانه زنان کلیسا اشاره نمود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 فروردین 1402 بروزرسانی: 19 فروردین 1402 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1525

به "جایزه فاکنر به نویسنده کتاب غاز رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه فاکنر به نویسنده کتاب غاز رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید