شیائومی با کنار زدن اپل به رتبه سوم بازار موبایل رسید

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، طبق گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، در سه ماهه سوم 2020 بیش از 353 میلیون گوشی راهی بازارهای جهانی شده است که اندکی بیش از مدت مشابه سال گذشته محسوب می گردد. بر اساس این گزارش، در حال حاضر سامسونگ، هواوی و شیائومی بزرگترین نام های بازار موبایل به حساب می آیند.

شیائومی با کنار زدن اپل به رتبه سوم بازار موبایل رسید

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

اول از همه باید به سامسونگ اشاره کنیم که در مقایسه با سال گذشته با رشد 2.9 درصدی سهم بازار روبرو شده و توانسته مقام عظیمترین سازنده گوشی های هوشمند را از هواوی پس بگیرد. این شرکت طی این مدت 80.4 میلیون گوشی راهی بازار نموده و سهم بازار این گوشی ها به 22.7 درصد می رسد. باید خاطرنشان کنیم این بار تمام شرکت های تحقیقاتی معروف به رتبه اول سامسونگ در بازار موبایل طی سه ماهه سوم 2020 اشاره نموده اند و برخلاف فصل قبلی در این زمینه اختلاف نظری وجود ندارد.

در رابطه با هواوی هم این بار کاهش فروش گوشی های این شرکت در بازارهای غربی با کاهش استقبال در کشور چین همراه شده است. هواوی که زمانی در بازار چین حضور قدرتمندی داشت، حالا فروش گوشی های این شرکت در چین با کاهش 15 درصدی روبرو شده و فروش گوشی های هواوی در اروپا نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش پیدا نموده است.

ادامه صعود شیائومی

بعد از هواوی، حالا باید به شیائومی اشاره کنیم که بار دیگر مشغول جدال با اپل برای کسب مقام سوم بازار موبایل است. شیائومی به لطف رشد سالانه 42 درصدی پیروز شده برای اولین بار تعداد بیشتری گوشی نسبت به اپل راهی بازار کند و سهم بازار 13.1 درصدی را از آن خود نموده است. بخشی از این رشد قابل توجه به بهبود فروش گوشی های این شرکت در بازار هند برمی شود.

اپل در سه ماهه سوم 2020 حدود 5 میلیون گوشی کمتری نسبت به سال گذشته عرضه نموده و در صندلی چهارم این رده بندی قرار گرفته است. طبق گزارش شرکت های Counterpoint و IDC، با عرضه تمام گوشی های سری آیفون 12 این شرکت بار دیگر می تواند به مقام سابق خود برشود.

رقابت داغ شرکت های زیرمجموعه BBK

در ادامه این جدول، شرکت های زیرمجموعه هلدینگ BBK توجه را جلب می نمایند. آمار فروش گوشی های ویوو اندکی افزایش یافته و این شرکت همچنان مقام پنجم را حفظ نموده است. البته طبق گزارش Counterpoint شرکت اوپو رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. در این میان، طی سه ماهه سوم 2020 ریلمی به لطف رشد 132 درصدی نسبت به فصل قبلی عملکرد فوق العاده ای داشته و در مقام هفتم قرار گرفته است.

  • با کمپانی BBK آشنا شوید؛ دومین تولیدنماینده عظیم گوشی در دنیا

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 591

به "شیائومی با کنار زدن اپل به رتبه سوم بازار موبایل رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی با کنار زدن اپل به رتبه سوم بازار موبایل رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید