لیگ قهرمانان آسیا، بلاتکلیفی شیرینِ استقلال و شروع چالش بزرگ رحمتی در شهر خودرو

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب پس از 6 ماه تعلیق به دلیل شیوع ویروس کرونا از سر گرفته می شود و نمایندگان ایران به مصاف حریفان می فرایند.

لیگ قهرمانان آسیا، بلاتکلیفی شیرینِ استقلال و شروع چالش بزرگ رحمتی در شهر خودرو

به گزارش خبرنگاران، رقابت های لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد. دیدارهایی که در سال 2020 پر از جنجال و حاشیه، به خصوص برای تیم های ایرانی همراه بود. ماجرایی که با سلب میزبانی از تیم های ایرانی آغاز و در نهایت AFC مجبور به تغییر موضع خود در این خصوص شد. برگزاری دیدارهای رفت تیم های ایرانی در خانه حریفان و برگزاری دیدارهای برگشت در ایران پس از بررسی مجدد نمایندگان AFC، اما کرونا همه چیز را تغییر داد. پس از برگزاری تنها دو هفته از این رقابت ها، همه مسابقات در منطقه غرب و شرق قاره تعلیق شد و حالا با عادت مردم دنیا برای زندگی با کرونا، در منطقه غرب به صورت متمرکز و به میزبانی قطر از سر گرفته می شود. در روز نخست از هفته سوم این رقابت ها نیز طبق برنامه دو نماینده از ایران، یعنی استقلال و شهر خودرو باید به مصاف رقبا بفرایند.

الوحده - استقلال

استقلال طبق برنامه در دو دیدار ابتدایی خود که خارج از خانه بود، به مصاف تیم های الشرطه عراق و الاهلی عربستان رفت. دو دیداری که تنها یک امتیاز را برای استقلال رقم زد تا پس از دو هفته تیم های الاهلی عربستان و الوحده امارات با 4 امتیازی شانس بالایی برای صعود از گروه A داشته باشند. با این حال استقلال در بازی سوم هم میهمان الوحده امارات خواهد بود، هرچند با برگزاری متمرکز بازی ها در قطر، میزبانی و میهمانی تیم ها نیز معنای واقعی ندارد. با این حال، استقلال برای این دیدار دچار یک بلاتکلیفی شده است. باشگاه الوحده پیش از سفر به قطر متوجه شد که تعدادی از اعضای تیمش درگیر ویروس کرونا شده اند و به همین دلیل از سفر کردن امتناع کرد. این باشگاه اماراتی کناره گیری از مسابقات را راه چاره دید، هرچند AFC یک روز مانده به این بازی موضع روشنی در این خصوص اعلام نکرد تا نشست خبری مسابقه روز گذشته برگزار شود. با این حال عجیب ترین اتفاق، برگزاری دیدار استقلال مقابل الوحده است که این احتمال نزدیک به صفر خواهد بود.

حالا استقلال در بلاتکلیفی است که دو دیدارش مقابل الوحده چه خواهد شد، اما اگر این دیدارها با کناره گیری الوحده لغو شود، همه چیز در جدول به سود استقلال خواهد بود. چراکه یکی از رقبای 4 امتیازی کنار خواهد رفت و شانس استقلال برای صعود بیشتر می شود. استقلالی که به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی اش نمی تواند از خریدهای جدیدش بهره ببرد و از همین رو کار مجید نامجومطلق هم سخت خواهد بود. سرمربی آبی پوشان که گفته می شود به صورت موقت نیمکت استقلال را هدایت می کند تا پس از لیگ قهرمانان آسیا، آندره آ استراماچونی به ایران بازشود. شاید واژه سرمربی موقت بار سنگین روانی داشته باشد، اما نامجو مطلق نمی خواهد این فرصت مناسب برای سرمربیگری استقلال را به سادگی از دست بدهد و برای صعود هر کاری خواهد کرد.

دیگر دیدار گروه A بین دو تیم الشرطه عراق و الاهلی عربستان از ساعت 19:30 از برگزار می شود.

شباب الاهلی - شهر خودرو

دو نماینده ایران و امارات در گروه B مسابقات، شرایط مشابهی دارند. هر دو از دو بازی نخست خود، امتیازی کسب نکرده اند تا در قعر جدول حضور داشته باشند. مسلماً در این شرایط صعود از گروهی که پاختاکور و الهلال با تجربه هم در آن حضور دارند، سخت است. به خصوص برای شهر خودروی ایران که اولین تجربه آسیایی اش را تجربه می کند و حالا در این اولین تجربه، یک مربی جوان را هم معرفی کرده است. مهدی رحمتی که در دو بازی ابتدایی شهر خودرو درون دروازه این تیم ایستاده بود، حالا سمت سرمربی را هم به عهده گرفته و به عنوان بازیکن-مربی شهر خودرو را هدایت خواهد کرد. شاید هنوز کسی نمی داند رحمتی از پس این کار برخواهد آمد یا نه، اما انگیزه موفقیت حداقل می تواند توان رحمتی و بازیکنانش را بالا ببرد.

از طرفی، در گروه B شرایط تیم الهلال عربستان مناسب نیست و این تیم با مثبت اعلام شدن تست کرونای پنج بازیکنش، شرایط مناسبی ندارد. شاید این بهترین فرصت برای شهر خودرو باشد که با پیروزی مقابل شباب الاهلی امارات، به بازی های دور برگشت نگاه ویژه ای داشته باشد تا جواز صعود به مرحله بعدی را بگیرد. از طرفی این تیم با دریافت نفرات جدید تقویت شده که حضور این نفرات در ترکیب شهر خودرو و در یک میدان بین المللی چون لیگ قهرمانان آسیا، می تواند توان این تیم را دو چندان کند. باید منتظر ماند و دید، رحمتی در اولین تجربه مربیگری چه نتیجه ای با شهر خودرو رقم خواهد زد.

در دیگر دیدار گروه B، دو تیم الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان از ساعت 22:30 به مصاف هم می فرایند.

برنامه کامل دیدارهای نمایندگان ایران در این رقابت ها به شرح زیر است:

استقلال:

دوشنبه، 24 شهریور

الوحده امارات - استقلال، ساعت 22:30- ورزشگاه الخلیفه

پنجشنبه، 27 شهریور

استقلال - الوحده امارات، ساعت 22:30- ورزشگاه الخلیفه

یکشنبه، 30 شهریور

استقلال - الشرطه عراق، ساعت 22:30- ورزشگاه الخلیفه

چهارشنبه، 2 مهر

استقلال - الاهلی عربستان، ساعت 19:30- ورزشگاه الجنوب

پرسپولیس:

سه شنبه، 25 شهریور

پرسپولیس - التعاون عربستان، ساعت 22:30- ورزشگاه اجوکیشن سیتی

جمعه، 28 شهریور

التعاون عربستان - پرسپولیس، ساعت 22:30- ورزشگاه اجوکیشن سیتی

دوشنبه، 31 شهریور

پرسپولیس - الدحیل قطر، ساعت 19:30- ورزشگاه اجوکیشن سیتی

پنجشنبه، 3 مهر

پرسپولیس - الشارجه امارات، ساعت 22:30- ورزشگاه جاسم بن حمد

شهر خودرو:

دوشنبه، 24 شهریور

الاهلی امارات - شهر خودرو، ساعت 19:30- ورزشگاه الجنوب

پنجشنبه، 27 شهریور

شهر خودرو - الاهلی امارات، ساعت 19:30- ورزشگاه الجنوب

یکشنبه، 30 شهریور

شهر خودرو - الهلال عربستان، ساعت 19:30- ورزشگاه الجنوب

چهارشنبه، 2 مهر

شهر خودرو - پاختاکور ازبکستان، ساعت 22:30- ورزشگاه الجنوب

سپاهان:

سه شنبه، 25 شهریور

سپاهان - النصر عربستان، ساعت 22:30- ورزشگاه جاسم بن حمد

جمعه، 28 شهریور

النصر عربستان - سپاهان، ساعت 22:30- ورزشگاه جاسم بن حمد

دوشنبه، 31 شهریور

سپاهان - العین امارات، ساعت 22:30- ورزشگاه جاسم بن حمد

پنجشنبه، 3 مهر

سپاهان - السد قطر، ساعت 19:30- ورزشگاه جاسم بن حمد

رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2020 به صورت متمرکز به میزبانی قطر در چهار ورزشگاه الجنوب، اجوکیشن سیتی، خلیفه و جاسم بن حمد شهر دوحه برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 513

به "لیگ قهرمانان آسیا، بلاتکلیفی شیرینِ استقلال و شروع چالش بزرگ رحمتی در شهر خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ قهرمانان آسیا، بلاتکلیفی شیرینِ استقلال و شروع چالش بزرگ رحمتی در شهر خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید